KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


måndag 13 juli 2009

Skapa med kortkit

Ofta vill man pyssla trots att man ska iväg, man vet att det kan bli någon stund över här och där... och då är det bra att ha lite på lut att få skapa med!

DT-medlem NetteR berättar:

Även när man åker på semestern så brukar jag vilja ha möjligheten att kunna pyssla lite. Men med allt annat som ska med på en resa så är det svårt att packa med sig så mycket pysselsaker. Men den perfekta lösningen på det är att göra små kortkit att ta med sig.



Här har jag valt ut ett stämpelmotiv som jag färglagt sedan tidigare, en cerise cardstock, grön cardstock samt en restbit band två frimärken jag slitit från ett brev någon gång och några blommor samt en chalks som aldrig kom till användning *lol*.



Några verktyg måste ju också få följa med men med mitt förberedda kortkit så vet jag att jag bara behöver lim, skärmaskinen, penna och minihäftklammern.



Så här blev mitt färdiga kort. Har ritat med pennan runt för att rama in, använde bara en av blommorna samt har skrivit dit Kram! med svarta pennan. Ett snabbt och enkelt kort med liten packning men som ändå stillar mitt pysselsug biggrin
Har man kortpysslande vänner är det ypperligt roligt att byta kit med varandra för att få lite andra material att arbeta med än det man själv har!

DT-medlem DesignAnnique brukar också göra små kortkit och ta med:

Kortkit är ett behändigt sätt att se till att man har det man behöver med sig, även om korten kanske inte blir lika dekorerade som hemma så blir det ändå ett kort! Jag har stått på marknad några gånger och då haft med mig förberedda kortkit för att snabbt kunna montera ett kort av det jag har stått och färglagt. I de flesta fall säljs kortet inom några minuter efter att det har blivit klart!

När jag packade det här kortkitet visste jag inte riktigt vad jag ville använda och hur mycket, så det åkte ner lite av varje i rätt färgskala. Bandet hade fått dubbelhäftande tejp på baksidan redan innan, bradsen och blinget tog jag hela förpackningarna av eftersom jag har en tendens att vilja ha myyyycket av sånt när jag väl kommer igång.



Jag hade även en liten verktygsväska med mig, den innehöll sax, edge scraper, tjock nåla, lim, distanskuddar och lim. Jag skär alltid till papprena hemma, vill jag ha en annan storlek på plats får jag riva!

Sen var det bara att sätta igång och skapa!



Och så här blev det färdiga kortet!

Brukar du använda kortkit när du ska iväg någonstans, oavsett om det är på semester eller på träffar? Berätta gärna för oss hur du tänker när du packar ditt kortkit, vad som finns i det och vad du "alltid" har med dig i verktygsväg!

***Short version in English***
Today we show you how parts of the designteam uses cardmaking kits for easy cardmaking. Do you also use cardkits? Please tell us about what you put into your cardkit and what tools you "always" bring!

Inga kommentarer: