KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


torsdag 23 juli 2009

Skapa med tidigare färglagda motiv

Vi har nog alla uppstämplat som ligger i en låda eller i en mapp någonstans, men hur använder vi det? Blir det bara liggande? Designteamet antog en utmaning att faktiskt ANVÄNDA det där som de stämplat upp och färglagt...

Petra/Peu:

Det är nu snart 1.5 år sedan jag färglade en hel sida full med små julklapps-säckar från Hänglars julkit, 2007 måste det ha varit. Hade precis köpt mina första stämplar och hade stora ambitioner på att göra många, många julkort. Det är i alla fall mina första trevande försök till att färglägga med distresser. Jag kom på att jag hade dem liggandes någonstans och har nu använt säckarna till att göra julklappsetiketter. Gallret som syns bakom säcken har jag gjort med en distressdyna ovanpå en bit punchinella. Och själva cardstocken är kvistat papper.



Fialisan:

Jag har en liten hög med färdigmålade motiv här i en låda, blandat med omålat. Har egentligen ALLDELES för mycket som är färdigstämplat, men när jag väl sitter där med stämpeln i handen är det ju så praktiskt att få flera samtidigt så "slipper" jag ju stämpla upp den nästa gång jag behöver den. Samma sak gör jag när jag ska färglägga, flera på en gång :-) Så denna lilla hängeln har nog legat till sig i ett år nu :-)
Den är målad med distresser.




NetteR:

Det här stämpelmotivet färglade jag för länge sedan. Använde barnens tuschpennor så det blev glada klara färger på motivet. Valde sedan att göra ett mycket enkelt kort med få ting med tanke på att man kanske är på resande fot men ändå vill pyssla kort med sina gamla uppstämplade motiv.



Vad gör du for kort med ditt färdiguppstämplat som ligger och väntar? Använder du det? Eller ligger det bara där? Skapa nu ett kort (eller flera!) med det och visa oss!

***Short version in English***
Today the design team shows their cards with already stamped and colored motifs.

Inga kommentarer: