KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


onsdag 22 juli 2009

Ta med uppstämplade motiv

Att ta med sig uppstämplade motiv på semestern är ett behändigt sätt att tillfredsställa pysselbehovet! DT-medlem Nita berättar:

Som säkert alla kortmakare vet så kan det klia i pysseltarmen när man inte är hemma! På semestern när det är fint väder så är man kanske på stranden eller åker iväg o campar och då kan det vara bra att packa lite lätt med uppstämplade motiv, sax, stans och såklart pennor att färglägga med. Jag packade uppstämplat och pappersspill i en behändig plastmapp m. dragkedja och pennor, sax, stans o sånt packade jag i en liten väska med tryckknappar jag fått i present av ena systerdottern.



Sen väljer jag ut nåt motiv och stansar ut och färglägger med pennorna jag har till hands. Jag väljer lättast möjliga färgläggningsteknik så det är lätt att ha det man behöver med sig.



Sen när stämpelmotivet är färdigt så ser det ut så här:



Sen är det bara att färglägga nästa motiv och nästa så länge man känner pysselsuget ;-) Montera och fixa kort kan man göra när man är hemma igen. Jag brukar planera kortet i huvudet så är det nästan färdigt lagom till man kommer hem från campingturen/dagen på stranden eller vad man har hittat på ;-)

Så här blev mitt kort med det uppstämplade motivet jag färglade till artikeln.
Jag satte det färglagda motivet på en större scallopformad motivmatta och ruggade kanterna på mönsterpapperbiten och inkade dem med distress ink. Doodlade lite med svart penna och ritade några prickar och satte fast motivet på utvalt ställe ;-) Dekorerade med småblommor och sen var det klart. Kortet blev i storleken 10x15.




Även DT-medlem Elisabet har färglagt på sin semester:

Den här söta stämpeln fick följa med på semestern.
Jag målade den med vaxakvareller, lade på lite glitterstick och 3D-lack.
Sedan använde jag lite pappersspill-bitar, några enkla dekorationer och bokstäver som jag stämplat ut med cuttlebugen innan jag åkte.




Brukar du ta med dig uppstämplat på semestern? Har du gjort något kort med det nu i sommar? Visa oss genom att ladda upp i din blogg eller i vårt galleri och länka till det i en kommentar till det här inlägget!

***Short version in English***
Today DT-member Nita tells about how she's bringing already stamped motifs with her on her holiday.

Inga kommentarer: