KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


torsdag 27 augusti 2009

"Barnsliga" grattiskort!

Att göra kort till barn är roligt, man får jobba med härligt glada färger och roliga figurer. Och oftast kan man hålla det lite enklare och göra det lite snabbare, i synnerhet till de små barnen, så det håller för hantering och nyfikna fingrar. DT-teamet älskar att göra kort till barn så här kommer ett gäng att inspireras av!

Nita:

mitt kort blev ganska enkelt men färgglatt som barnkort är för mig. Jag gjorde det i storleken 10x20cm. Mest rosa för det ska ges till en tjej. Satte alfabetsstickersen lite slarvigt på för att det ska se lite roligare ut;-) några blingblommor som dekoration. Istället för stämpelmotiv använde jag en stickers från Penny Black. Doodlade hörnen på motivmattan. Ibland behövs det inte så mycket på ett kort;-)



Elisabet blev inspirerad och gjorde två kort:

Jag har gjort 2 barnkort, ett typiskt blått killkort, och ett tjejigt med rosa och bling.

Pojkkortet är gjort av ljusblå CS, en elefant från Panduro, randigt papper från Kaiserkraft och blommigt från Inkido, samt lite knappar, band och punchinella.




Tjejkortet är till en flicka som älskar just rosa och glitter, och jag valde att göra ett joy-foldkort.
Nallestämpeln är från Panduro, jag har färglagt den med vaxakvareller och lagt på lite 3D-lack.
Det randiga papperet är från Maja Design och det blommiga är ett restpapper. Bandet är mer lila i verkligheten, än på fotot.




Paketet på insidan är från Timarii.



Vikningen kallas Joyfold och mer om hur du gör den kan du läsa HÄR.

Pippin:

Jag har gjort ett kort till min systerdotter Josefine som fyllde 11 år och som älskar hästar. Jag har maskat ihop Tilda med tårta från Magnolia med hästen Brunte. Satte dem på ett blommigt papper och dekorerade med blommor och rutigt band, och gjorde en namnskylt med stickersbokstäver.



Petra/Peu kom igång ordentligt och skapade inte mindre än tre fantastiska kort som vi får njuta av:

Ett barnkort till en liten 2-åring. Har här testat att måla motivet med Tombows. De starka färgerna kan passa på en barnkort tycker jag. Har försökt hålla kortet ganska enkelt och rent utan för mycket krusiduller. Stämpeln är en Hängel.



Ett barnkort målat med Tombows. Har gjort egna blommor av restpapper.
Den busiga stämpeln kommer från Motivet och textstämpeln är från Pysselmyran.




Här ett barnkort målat med distresser. Gjorde ett avlångt kort som omväxling. Kanten (bården) är faktiskt en bit av en förpackning till någon scrapgrej jag köpt. Stämpel Magnolia monterad på 3-d kuddar.



Visst gör du också kort till barn? Visa oss!

***Short version in English***
Today we bring you some cards for childrens birthdays to be inspired from.

Inga kommentarer: