KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


lördag 22 augusti 2009

Lite tuffare grattiskort...

Att göra ett grattiskort sött och gulligt med pasteller, blommor, spetsar, band och allt vi har i våra samlingar är ju inga större problem - men TUFFA kort, det är för många en större utmaning. Och en sådan utmaning var vi ju tvungna att sätta tänderna i, några av oss. :)

DesignAnnique:

Vad hittar man på till en kille som fyller 20? De flesta stämplar JAG har är på tok för "tjejiga" till en rockälskande snubbe som tar klivet ut ur tonåren, så jag fick hitta på något annat. Jag letade upp en elgitarr på Internet och ritade av den, även om den inte är korrekt (sambon kommenterade direkt att det fattades någon spak eller vad det var, men jag tycker den ser tillräckligt "elgitarrisk" ut :-)) så blir det tuffare än alla söta flickor och blommor som tycks finnas på mina stämplar.. Tuffa papper och ruffade kanter, en liten skruvbrad som håller ner det vikta hörnet och rejäla siffror som fått en liten blingrand (precis som gitarren) - mottagaren blev störtnöjd och kommenterade inte den saknade spaken! :-)



Pingvinmamman:

Till tuffa kort passar rårivet papper och en tuff stämpel. Valde att endast konturstämpla, alltså inte färglägga, så att motivet mer anas än tar överhanden och blir en del i helheten. Färgade in stämpeln i två färger. Stämplade sedan med vit dyna och en bit bubbelfolie. Skrev till sist för hand för en ruffig känsla.



Pixelit:

Jag valde cerise färg i grunden, där jag använt edgescraper till kanterna samt vit fluid chalk.
Papperet är från Rockstar collection från DCWV. Även där har jag rivit kanterna och chalkat. Kattstämpeln är från Doodle factory och för att förstärka att detta inte skulle vara gulligt har jag kompletterat med en metalldekoration, samt ett par epoxystickers, också de från DCWV.




Gör du bara gulliga kort eller gör du några lite tuffare också? Visa oss i så fall, vi behöver alla mer inspiration på den biten!

***Short version in English***
Today we bring you a few cards with a little more attitude, in opposite to all the cute cards we tend to make.

Inga kommentarer: