KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


torsdag 20 augusti 2009

Kort med matchande kuvert

Ibland är det trevligt att kunna skicka eller lämna över ett lite mer arbetat kort, och ett enkelt sätt att ge det intrycket är att göra ett matchande kuvert till kortet.

Så här har Elisabet gjort sitt:



Kortet är gjort som en tag, med papper från MME och limegrön cardstock.
Blomman och texten är stämplade, myran och bladen är utstansade från cuttlebugen.
Kuvertet har jag gjort långsmalt så att man sticker in tagen, men den övre delen sticker ändå upp så att man kan dra upp den.
Även där har jag använt en textstämpel.



Även Pippin har gjort ett kort med matchande kuvert:



Jag har använt pyttesmå stämplar från See D's till att stämpla hörnen på kortet och kuvertet. Kallas för stamp tapestry på engelska. Alla blad och blommor är separata, så att man kan lägga upp sin layout på olika sätt. Mycket roligt och inspirerande. Jag har använt distress ink stämpeldynor som jag stämplat med och sen fyllt i några blommor och blad med sen. Sen har jag duttat lite grön torrchalk i hålrummen. Texten är utstansad med Cuttlebug, Qk Khaki.

Dekorerar du kuverten till dina kort? Visa oss genom att ladda upp kortet i din blogg eller vårt galleri och sen kommentera här!

***Short version in English***
Today we show you an easy way to make your card a bit more worked, by decoration the envelope too.

Inga kommentarer: