KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


fredag 7 augusti 2009

Påminnelse om månadens utmaning!

Du kommer väl ihåg vår härliga månadsutmaning, sponsrad av PRICKIFORM? Här kommer ett par kort till med de underbara damerna!

Fialisan:

Här är mitt första kort med min höstdam på cykel, jag har valt lite murriga rödtoner. "55" är utstansat med QK Tangerine. Jag har rivit kanten på det mönstrade samt streckat kanten med penna och självklart chalkat ;)
Lite spets och punchinella som dekoration samt en blomma.




Pippin:

Gjort ett kort i lite annorlunda höstfärger, där jag gått efter det mönstrade papprets färger. Den söta damen som plockar svamp är från PRICKIFORM och har färglagts med Tombows. Blommorna är Spellbinders som är utstansade i Cuttlebug. Texten har jag skrivit själv.



Och så ett fritt inspirerat alster från Pixelit:

Jag valde höstiga färger, och tog spillbitar av papper jag haft liggande, eftersom jag tyckte skissen passade utmärkt för detta. En stämpel med regn och regnkläder tyckte jag också passade bra för hösten. Diecuts från Sassafrass. Stickles på vingarna på stämpeln.



Hur inspireras du av vår skiss och vårt tema den här månaden? Visa oss!

***Short version in English***
Today we bring you some more inspiration for our monthly challenge.

Inga kommentarer: