KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


torsdag 6 augusti 2009

Komplet sett

Ibland är det trevligt att ha ett genomgående tema, det kan vara till bröllop eller till en större fest. Hetaste tipset är att hålla det ganska enkelt, ska man göra 20-50-100 likadana kort tar det på tok för lång tid annars! :-)

Designteamet har gjort ett par enkla uppsättningar för att ge lite inspiration:

Pippin:

Har gjort ett set med inbjudan, placeringskort och tackkort som matchar varandra. Jag tänkte på att inte göra för komplicerade kort eftersom man brukar få göra några stycken när man har större bjudningar. Sedan gjorde jag dem också i ganska neutrala färger, så man ska kunna använda dem till olika sammanhang. Ex.vis bröllop, jämna födelsedagar osv. Pappret är från Karenmarie klip och rosstämpeln från Inkido. Bokstäverna har jag stansat ut med Cuttlebugen i guldkartong.



DesignAnnique:

Jag har gjort ett mycket enkelt och snabbgjort set som ändå är effektfullt. Jag har den "ovanan" att jag inte firar mina "nollor" utan bara de andra åren, och i år är det dags för festen efter 40. :) Jag gjorde korten som stående avlånga kort för att kunna få ut så mycket som möjligt per cardstock, ska man ha många kort får man vara lite effektiv. Placeringskorten (som jag tänkte använda för att skriva ingredienser osv på det vi bjuder på) har samma bredd som korten men går att få ut 4 st per "remsa" av cardstocken. På båda stämplade jag 41 som jag embossade med ett enamel-embossingpulver, det blir alltså lite tjockare och blankare. På tack-kortet fick jag stämpla på höjden eftersom texten annars blev för bred. Sedan stämplade jag med en swirl och en watermarkdyna, och sen fick det vara bra. Jag klurar fortfarande på om jag ska markera några av prickarna med glitterlim, men jag har någon dag till på mig innan de måste skickas så jag får fortsätta fundera :)



Har du gjort något set med matchande kort? Det behöver inte vara just inbjudan, placeringskort och tackkort utan det kan vara andra kombinationer också. Visa oss i så fall, lägg upp korten i din blogg eller vårt galleri och länka till det i en kommentar.

***Short version in English***
Today we bring you complete sets of invitation, name cards and thank you cards. These can be used for weddings as well as for other occations such as birthday parties.

Inga kommentarer: