KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


måndag 21 september 2009

Återvinn från kläder

DT-medlem Elisabet berättar:

När man köper kläder kan det medfölja en hel del som man kan använda när man scrappar. Kanske en bit av påsen som man får plagget i, eller en snutt av kvittot? På många barnplagg sitter det en gullig pappfigur vid prislappen, och björnen jag använt på kortet nedan är en sådan. Jag har också tagit en tygtag från ett par jeans.

När man kasserar gamla kläder kan man också ta reda på en massa smått och gott. T.ex knappar, band, dragkedjor, strass samt rosetter eller en blomma från en bh. Eller en bit av ett fint, mönstrat tyg, kanske?

Små gulliga barnstrumpor kan sättas fast på kortet. Man kan också göra skoavtryck från barnskor, genom att trycka sulan i vattenfärg och sen "stämpla" av det på ett papper.

På mitt kort har jag dessutom tagit papper från Panduro, och knappar samt strass från ett par byxor.



NetteR:

När jag för ett tag sedan fick hem ett par tröjor jag köpt till flickorna så satt det på två tröjor en så häftig tygtag så den sparades naturligtvis för jag såg ju att den skulle passa till att pyssla med framöver och här fick det bli ett lite tuffare tjejkort eftersom tagen är så tuff med sin text och coola hjärta.



Visst ser det härligt ut!

Inga kommentarer: