KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


torsdag 10 september 2009

Blommor av spillpapper

DT-medlem Petra/Peu har gjort egna blommor:

Inspirerad av månadens tema som handlar om återvinning av olika slag kom jag att tänka på att jag har massvis med mönstrade papper som har legat oanvända i snart 2 år. Helt omöjliga mönster som inte går att använda varken till det ena eller det andra. Så jag satte mej en kväll och stansade ut blommor i 4 olika storlekar med mina retroblomspunchar.



Därefter monterade jag ihop dem, satte knappar eller pearls i mitten och formade dem med ett falsben. Det var jag väldigt nöjd med.



Men plötsligt fick jag en ide om att testa om man kan spraya på glimmermist och blev nyfiken på om det skulle funka med så tunna papper som jag använt. Jag blev eld och lågor, det blev hur snyggt som helst. Kolla själva!







Förresten, av ett designark 12x12 fick jag ut mer än 140 blommor i varierande storlekar. Det ni, för 12:- spänn! Och dessutom med papper jag varit på väg att slänga ett antal gånger... det är härlig återvinning det!

***Short version in English***
Today DT-member Petra/Peu tells about the flowers she made from a sheet of paper that she was going to throw away. The pattern was one that she didn't like, but with a new life as wonderful flowers sprayed with glimmer mist it really came to good use!

1 kommentar:

Wildärtan sa...

Åh så bra - både snyggt och ekonomiskt! Dessutom har man blommor som ingen annan har!:-)