KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


söndag 27 september 2009

Fler kort med saltdeg

Designteamet provade på saltdegen:

Elisabet:

Här har jag gjort ett flaskkort som jag ska ge bort till värdinnan när jag är bjuden på fest i helgen.
Stämpeln är en hÄngel, och hjärtat har jag dekorerat med saltdeg, som jag sen låtit torka och efter det målat med akvarellfärg. Det blir en häftig och annorlunda detalj!



Pippin gjorde ytterligare ett kort:

Här har jag gjort ett julkort där snön är gjord av saltdeg. Efter jag torkat den har jag målat på lite vit akrylfärg för att göra den vitare och lagt på lite glitter.



Härligt, eller hur! Skynda dig nu och testa och visa oss sen genom att ladda upp dina kort i din blogg eller i vårt galleri, kom sedan tillbaka hit och gör en kommentar med en länk till ditt alster så vi alla får se!

Inga kommentarer: