KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


måndag 14 september 2009

Mer minikort från spill

Visst var det inspirerande att läsa om Pingvinmammans idéer om minikort? Några ur designteamet tog sig an uppgiften med minikort och här kommer deras tankar, idéer och framför allt härliga minikort!

Petra/Peu:

Jag har gjort lite julklappsadresser av spillpapper och lite dekos jag köpt på mej för jätte-, jättelängesen och som bara legat i en låda.



NetteR:

Har massor av småbitar cardstock sparade så nu passade jag på att göra några små kort som man kan hänga i en blombukett eller som presenttag.



DesignAnnique:

Jag passade på att göra några minikort när jag satt och gjorde i ordning tändsticksaskar. Det går ju aldrig jämnt ut på pappret utan det blir små bitar över här och var. Jag valde att hålla dem ganska snabba och enkla - en bit mönstrat papper på cardstockbas, ev lite chalk längs kanterna och sen EN typ av dekoration (ett band, halvpärlor, en utstansad snöstjärna...) för att få det att gå undan. Och det gjorde det :)



För att underlätta när jag ska göra minikort satte jag mig en kväll och gick igenom mitt cardstockspill, för övrigt i samma veva som jag färgsorterade bitarna. Jag plockade ut alla bitar som var tillräckligt stora och skar till kortstommar av dem. Jag försökte få så många som möjligt i storlek 3 x 3 tum (ca 7,5 x 7,5 cm) eftersom det är en behändig storlek, men det var spillbiten som fick styra. De minsta korten är ca 4 x 5 cm.. sen la jag mina ministommar i en liten kartong, färgsorterade:



Och nu är det bara att hala fram en lämplig stomme när jag får bitar över och på det sättet får jag MÅNGA fler småkort gjorda!

Gör DU också minikort? Visa oss genom att ladda upp dina kort i din blogg eller i vårt galleri, kom sedan tillbaka hit och gör en kommentar med en länk till ditt alster så vi alla får njuta!

***Short version in English***
Today we bring you some more mini cards to be inspired by. Do you also make mini cards? Please show us by uploading your card/cards in your blog or in our gallery and come back here and make a comment with the link.

2 kommentarer:

Beppan sa...

Så fina kort! Inspirerande idéer. Det finns ju en hel del spill vid det här laget....

Tussilago sa...

Jag har gjort ett kort av spillbitar. Kolla på min blogg

http://cardsbytussilago.blogspot.com/2009/09/ett-snabbt-fodelsedagskort.html