KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


torsdag 29 oktober 2009

Mer inspirationskort för Alla helgons dag och Halloween!

Idag bjuder vi på lite mer kortinspiration inför Alla helgons dag och Halloween:

NetteR:

Gjort ett kort att skicka som en hösthälsning under allhelgona. För mig är allhelgona tanke på de som funnits hos oss och de som fortfarande gör det, en helg för familjen för eftertanke och så tror jag på att änglar finns och vakar över oss alla.



Pippin:

Här kommer mitt kort till Halloween/Allhelgona.
Jag brukar inte fira varken Halloween eller Allhelgonahelgen på nåt speciellt sätt, så kortet blev lite Halloween-inspirerat av det jag kunde hitta på.
Jag har embossat bakgrunden, spindelnätet, med en Fiskars strukturplatta i Cuttlebugen, stämplat på några spindlar som jag haft lite glaze på. Pumpan har jag gjort med två stycken scallopped cirklar där jag skurit den ena i två delar och satt bakom den första. Texten är utstansad med Cuttlebugen.



Elisabet:

Jag har alltid tyckt att pumpor är väldigt vackra, så det var i första hand därför jag köpte den här stämpeln. Jag har färglagt den med akvareller, och sedan dekorerat med mönstrat papper från MME, en spillbit, band och passande knapp från syskrinet och några spindlar köpta på Coop för flera år sedan. Dom har jag använt som bordsdekoration förut.
Tycker att lila, svart och orange verkligen är Halloweenfärger, så därför har det fått styra färgvalet.



Gör du några kort till Halloween eller All helgona? Visa oss genom att ladda upp kortet i din blogg eller i vårt galleri och sen komma tillbaka hit och göra en kommentar med länken.

Inga kommentarer: