KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


lördag 31 oktober 2009

Sista chansen för oktobers månadsutmaning!

Idag är sista chansen att delta i vår månadsutmaning för oktober, sponsrad av Scrapparazzi! Vi utmanar dig att skapa ett kort utifrån den här skissen:



Kortet du skapar måste vara gjort enbart för den här utmaningen och får inte delta i någon annan utmaning/tävling. Du får bara delta med ett kort och det måste finnas i vårt galleri senast vid midnatt för att du ska vara med och tävla om ett fint pris från Scrapparazzi.

Lite inspiration på vägen:

Pixelit:

Mitt kort blev nästan exakt efter skissen.
Jag har valt en Magnoliastämpel och använt mina spellbinders, scalloped circles. Blomma med stickles på, sen har jag gjort en stjälk av sidenband och löv utstansade med qk. De rosa prickarna är pearlmaker där jag även valde att accentuera dessa genom att sätta 3D-kuddar bakom för att lyfta dom. Ticket från Jenni Bowlin. Färglagd med tombows.

Du kan köpa spellbinders, pearlmaker, band(det beiga i bakgrunden) och stickles hos Scrapparazzi.



Petra/Peu:



Sist, men inte minst, vill vi presentera ett nytillskott i vårt designteam, Sindra! Hon gjorde raskt det här kortet till vår månadsutmaning:

Jag har gjort ett inspirationskort utifrån månadens utmaning. Ett födelsedagskort till en liten tjej som fyller fem år. Utgick från skissen precis som den ser ut. Kortet går i rosa eftersom det är födelsedagsbarnets favvofärg ;) Filurstämpeln är embossad och färglad med distessfärger. Ingrid är utstansat i Oliviaalfabet och 5 är utstansat med Aquariusalfabet. Jag har använt 3D-kuddar för att få djup i kortet.



Skynda dig nu och gör ditt kort om det inte redan är klart, vi ser fram mot att se just DITT bidrag i vårt galleri!

Inga kommentarer: