KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


måndag 2 november 2009

Novembers månadsutmaning, sponsrad av Scrapbruket

Så var det dags för en ny, härlig månadsutmaning, den här månaden sponsrad av Scrapbruket. I deras webshop hittar du många spännande varor, såväl papper som dekorationer, stämplar och mycket annat. Passa på att kika in hos Scrapbruket medan du klurar på månadens utmaning.

Så vad är då månadens utmaning? Jo, nu är det dags för


JULKORT! 

I övrigt finns inga beränsningar när det gäller storlek, motiv, färger eller något sånt, utan det är julkort som gäller!

Som inspiration har designteamet skapat lite julkort:

Nita:

Jag fick ett otroligt inspirerande och härligt paket i brevlådan från vår sponsor Scrapbruket och hjärnan började arbeta direkt. Jättesöta stämplar och underbara mönstrade papper!
Mitt första kort fick bli med den söta tomtenissen som sitter i julklappssäcken som jag färglade med promarkers och glimmade till lite med stickles. Stansade ut den jättefina textstämpeln med en kvadratstans. Skar ut en bit av den fina vinröda Bazzil Polka Dot och satte mitt på kortbasen. Jag tänkte på snöbollar när jag gjorde kortet så jag klippte ut stämpelmotivet i cirkel och sen stansade jag ut små cirklar av snöstjärnepappret och använde som dekoration. Jag inkade runt alla cirklar med distress inkdyna



Pixelit:

Ett standardkort 15 x 15 cm, med material från månadens sponsor Scrapbruket. Stämplarna är ifrån Fairy doodles christmas och är färglagda med tombows. Jag har ritat söm runt motivet samt haft på stickles på vingar och alla vita detaljer. Det är även stickles runt motivet för att framhäva det mer. Det röda papperet är bazzil polka dot och riktigt mysigt att jobba med, blir fina detaljer av det. Har stansat kanten med Martha Stewarts Doily lace punch, även den ifrån Scrapbruket. De söta bruna blommorna kan du också hitta där, har sedan dekorerat dem med en ros i mitten.Mönstrat papper ifrån Deck the Halls.Band finns också hos Scrapbruket. Metalldekosar och knappar från eget förråd.

 

NetteR:

Har använt mig av de fina stämplarna Bear Essentials som jag färglagt med akvarellpennor och stickles. Papperna är från paperMania´s Deck the Halls och allt hittar ni hos Scrapbruket.

 

Sindra:

Jag är inne i en blå period när det gäller julkort. Här är ett par mindre kort i storleken 10x10 cm. Då behöver man inte tänka på vikten på dem när de ska postas ;)
Dessutom är det ett bra sätt att använda spillpappren från den större korten. Båda kortens stämpelfigurer är färglagda med distressfärger och embossade med clearpulver när jag stämplade upp dem. Banden är organzaband i ljusblått. Figuren på högra kortet har jag även lagt på 3D-lack på på luvans vita områden för att ge lite höjd där. Lite glitterlim på de utstansade snöflingorna på det högra kortet. Båda figurerna är ditsatta med 3D-kuddar. Har chalkat runt kanterna med guld på den vänstra och silver på den högra.






Texterna på insidan av korten är också chalklade runt kanterna efter att jag rivit runt dem först. Texterna är embossade i guldembossing på den ena och silverembossing på den andra. Jag har streckat runt med blå färgpenna.




Visst är det inspirerande, och visst blir man sugen på att göra julkort? Kom igen, häng med på vår utmaning, sponsrad av Scrapbruket!
Du deltar i vår månadsutmaning genom att ladda upp ditt kort i vårt galleri senast vid midnatt 30/11-2009. Kom ihåg att ditt kort ska vara skapat till den här utmaningen och får inte delta i andra tävlingar eller utmaningar. Du får bara delta med ett kort per utmaning. Du får hemskt gärna visa upp ditt kort i din egen blogg och berätta om vår utmaning!

Inga kommentarer: