KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


söndag 25 oktober 2009

Och ännu mer löv!

DesignTeamet gick igång på löv och blad av alla de sorter!

Först ut är Pixelit:

Jag har valt att sprida löv över hela kortet för att symbolisera den blåsiga hösten. Tyckte också just denna stämpel passade till detta tema. Färglagt med tombows och löven är från Prima. Papper basic grey. Jag har också använt en liten löv-charm i metall ditsatt med floss.Texten är alfabetet rainbow som är en ny favvo.



NetteR provade en annan metod för att få löv på sitt kort:

Körde hjortronblad genom "grodan" med akvarellpapper och de gav av sig en lilaaktig färg. Stämplade en hösthälsning. Ett snabbt men rätt effektfullt kort tycker jag.



Fialisan:

Här är mitt kort med löv. Jag älskar blommor och blader, och här blev det ett beställningskort till ett bröllop som fick massa löv. Det är papperslöv, liknande primas. Banderollen är sizzix och jag har embossat texten på bakgrundsstämpeln.



Finns det fler varianter på löv som vi missat? Vilka sorter använder du?

Inga kommentarer: