KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


fredag 23 oktober 2009

DT-medlem Pippin har funderat kring hösten:

Nu under hösten med alla fina löv på träden, passar det utmärkt att använda löv till korten också. Det finns massor med olika typer av löv att använda. Ustansade löv, papper med löv på, Prima-löv, äkta löv. Det finns säkert fler som jag inte kommer att tänka på just nu. Kortet jag gjort har en utskuren ruta där placerat en laminerad ruta med pressade löv med vacker färg som jag satt på tunn guldfolie. Framsidan på kortet har ett papper från Maja Design, naturligtvis med löv. Sedan har jag stansat ut små löv som jag satt i kanten vid rutan. Texten har jag stämplat på ett löv utskuren med Fiskars Shapecutter.



Pingvinmamman:

Jag tycker om att "stämpla" löv med hjälp av chalkdynorna och sen göra lite nerver med en penna. Har använt en härlig textstämpel, som CS har jag använt Oh baby från basic grey. Därtill chalkat runt kortet.



Elisabet:

Jag gillar löv och blad, och har det gärna med på mina scrappade alster.
Här har jag använt ett mönstrat papper av okänd tillverkare, och ett stämplat löv från Serendipidy stamps, som jag målat med akvareller och sedan duttat 3D-lack på.



Använder du också löv på dina höstalster? Vad för sorts löv använder du?

Inga kommentarer: