KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


fredag 6 november 2009

Mer inspiration inför Fars dag

Kort i Fokus DT-medlemmar har skapat lite extra inspiration inför Fars dag nu på söndag!

Först ut är Pixelit:

När min pappa fyllde år sist, så fick han ett ganska gulligt kort trots att jag tänkte att han kanske inte riktigt gillade det. Men tro det eller ej,det var enda gången han sagt en uttryckligen spontan komplimang, så jag blev inspirerad att fortsätta i samma spår till honom.
Jag har tagit en chipboard swirl som jag målat med distress crackle paint och sen chalkat så chalken kommer ner i sprickorna.Spets, pappersband och en fjäril som jag fått i en swap.



Sen kommer Nita:

Jag har gjort ett enkelt kort i 10x10cm som jag ska hänga i blomman som min pappa ska få. Han gillade att kratta löv förr i tiden när han kunde/orkade så jag stämplade några löv och dekorerade med lite bling och sen var det klart.

 

Sist och med det minsta kortet, Pingvinmamman:

Vi är inga stora firare av fars dag. Brukar bli en blomma. Därför gjorde jag ett minikort som kan användas i blombuketten. Har anspelat på far lilla far, vem är väl som du... Och så har jag satt en stjärna på lite guldfärgad punchinella.




 Har du gjort något farsdagskort? Visa oss genom att ladda upp ditt kort i din blogg eller i vårt galleri, kom sedan tillbaka hit och länka till ditt kort så vi också får se!


Inga kommentarer: