KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


onsdag 30 december 2009

Tankar inför det nya året...

Nu är det snart dags för ett nytt år. Igen. Vart tar tiden vägen??? Några av Kort i Fokus designteamsmedlemmar har funderat lite kring året som gått och det nya året som ska komma.

Först ut är Tootsie, designteamets "mamma", dvs grundaren av Kort i Fokus: 
Vart har året gått? Vad har jag hunnit med att göra/skapa? Ärligt talat så har jag inte fått till hälften av de kort jag har tankar på att göra, mycket på grund av allt arbete runt KiF samt min shop. Men jag måste nog ändå påstå att 2009 var ett bra kortår (fast mest har det blivit LOs då det riktigt lossnat på den punkten för min del, men det är en helt annan historia :-)). Under 2009 fick jag äran att göra min mans systers bröllopsinbjudningskort och tackkort som uppskattades mycket av deras gäster. Jag gjorde även tackkort till min morbrors 60-årsdag. Kort i Fokus bytte inriktning och blev en för mig än bättre plats att vistas på och inspireras av, framförallt gällande bloggen. Och jag tror och hoppas att många av våra läsare uppskattade vår julkalender så kanske vi ska göra den till en återkommande företeelse, vem vet vad vi hittar på under 2010 :-)
Så hur hoppas jag att 2010 ska bli?
Naturligtvis ett än bättre kortår med massor av inspiration från oss här på KiF. Så från oss alla till er alla ett riktigt Gott Nytt År!


DesignAnnique:
2009 har varit ett spännande år här på Kort i Fokus, jag har varit mycket aktiv i kulisserna kring Kort i Fokus och sköter numera det mesta av publicerandet i bloggen. Tillsammans i designteamet har det hittats på utmaningar och skapats kort med en otrolig kreativitet, och det har varit jättespännande att få vara en del av det arbetet. Vi har gjort om bloggens struktur och har numera månadsteman, något som varit både spännande och rejält utmanande. Inför 2010 tänkte vi fortsätta med att utveckla våra månadsteman, och är det någon som önskar något tema så hör av er! Är det någon som är sugen på att ingå i designteamet och arbeta vidare med Kort i Fokus eller har någon idé om något kring redaktionsarbetet så går det också bra att höra av sig, vi är alltid öppna för förslag.
På det personliga planet har jag inte haft tid att pyssla i den omfattning jag hade velat, mitt arbete har ställt till det eftersom jag under året bytt jobb två gånger. Nu hoppas jag på ett lugnare 2010 med massor av pysseltid - det är abstinens på hög nivå här! Mina mål inför 2010 är att prova på nya tekniker och våga utmana mig själv med saker som är nya.


Pingvinmamman:
2009 har gått i rasande fart på alla plan. Det nya Kort i Fokus har varit spännande, roligt och utmanande. Med de nya månadstemana har jag som medlem i designteamet fått tänka i nya annorlunda banor, utvecklats och inspirerats både av mina DT-kollegor och de inlämnade bidragen till våra utmaningar. Även om jag i grunden arbetar på mitt spontana, impulsiva vis, har dessa impulser förändrats och berikat. Jag ser fram emot ett nytt år med många nya idéer och kreativa alster. Min tanke inför 2010 är att avsätta lite tid öronmärkt för pyssel i den stressade tillvaron som två-barnsförälder och egenföretagare, för att hinna mer och bättre. Och i slutet av nästa år får jag utvärdera huruvida det utvecklat eller hämmat mitt kreativa skapande.

Nita:
2009 har bara försvunnit tycker jag, det har gått jättefort och det tror jag har mycket med våra nya månadstemautmaningar på Kort i Fokus att göra. Jättekul att spåna idéer och jag blir inspirerad av mina duktiga dt-kollegor. Jag känner att jag har växt som kortmakare och vågar testa olika tekniker, kortvikningar m.m. Mina favoritkort är fortfarande formkort. Mina förhoppningar och mål inför 2010 är att jag ska utmana mig mer att göra egna dekorationer. Jag imponeras av alla duktiga tjejer som gör så vackra egna dekorationer så det vill jag försöka mig på. Jag ser fram emot ännu ett nytt år med nya härliga utmaningar som kan trigga igång min fantasi och kreativitet.

Pippin:
2009 har gått otroligt snabbt, men jag tycker det har varit ett bra år. Vi ägnade 2008 till att flytta så nu har vi äntligen hunnit slappna av på vår nya bostadsort. Jag har fått iordning mitt pysselrum någorlunda, och kunnat ägna mig åt det jag verkligen gillar, kort! Jag tycker att jag verkligen har utvecklats mycket under året och kommit underfund med vad jag verkligen gillar. Och det är ju maskning av naturscener och jag gillar verkligen collagekort också, där kan jag också infoga maskning (vilken överraskning, va?). Jag har också ägnat en del tid att göra egna dekorationer, vilket jag tycker är otroligt roligt. Jag har gjort en hel del kort med lite annorlunda touch som jag antagligen aldrig gjort om det inte varit för Kort i Fokus. Det har varit otrolig utvecklande att vara DT-medlem här. Jag har också kommit på att det är väldigt kul att skriva små artiklar och ta bilder till dem, så det fortsätter jag gärna med.
Som en sammanfattning: Det har varit ett bra och utvecklande år för mig.


 Och nu vill vi gärna veta mer om era 2009 och era tankar inför 2010! Hur har året varit? Blev det som du tänkt dig? Hade du satt mål inför 2009? Nådde du upp till dem eller blev det annorlunda? Hur tänker du inför 2010? Några mål eller "löften" du ger till dig själv? Berätta mer - vi är oerhört nyfikna!

Inga kommentarer: