KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


torsdag 28 januari 2010

Krackelering

Ett annat sätt att få liv och djup i på ett kort är att använda någon form av krackeleringslack. DT-gänget har gjort några kort med krackeleringslack för att inspirera!


Pippin:

Här har jag gjort ett kort med krackeleringslack. Jag har använt Tim Holtz Distress Crackle Paint Rock Candy, som ger en ganska blank yta och små krackeleringar. Jag har som motiv lagt ihop ett flertal olika stämplar bl a Prima till en collagestämpel och även använt en tagstämpel från Crafty Individuals. Dessa har jag sprayat med Glimmer mist. Som dekos har jag använt spets, lite band, en nyckelcharm och Pearl Maker i brunt.




Sindra:
Jag har gjort ett kort i grön-blå-gula färger med mönster i brunt. Lade på krackeleringslack på de urklippta blommorna som jag sedan satt på utstansade cirklar som jag fäste med 3D-kuddar. Grattisstämpeln har jag fäst på samma sätt. Trollsländor och guldband fick piffa upp kortet lite.

 

Närbild på ena blomman.

 

Dekorerade insidan också av bara farten ;)





Brukar du använda krackeleringslack? Visa oss!

Inga kommentarer: