KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


fredag 1 januari 2010

Månadstema januari 2010

Välkomna till en ny härlig månad här på Kort i Fokus! Den här månaden tänkte vi kika lite mer på 3D av olika slag, som embossing (både värme- och torrembossing), 3D-lack och en hel del annat. Som inspiration har teamet gjort några kort att inspireras av:

Pippin:
Jag har gjort ett allmänt kort med ett sött ordspråk embossat med silver. Bakgrunden är två torrembossade papper dekorerade i kanten med silverstickers och blingstenar. Har också dekorerat med lite rosor. Jag har sedan stansat ut en label från Spellbinders och stämplat små blommor och blad i kanten. Använde sedan silverkartong som motivmatta. Jag har också duttat med vit Pearl Maker lite här och där.



Pingvinmamman:
Jag såg Pippins kort och blev så inspirerad så jag var tvungen att göra ett kort!

 

Sindra:
Det grönrutiga pappret har rivna kanter som är chalkade med brunt. Det brunrutiga pappret har jag vikt till av ett vitt akvarellpapper och sedan chalkat med brunt och satt fast med 3D-kuddar. Njut av livet-stämpeln är värmeembossad med grönt och sedan fastsatt med 3D-kuddar. Lite grön puncinella sticker fram under stämpeln. Några brads och blommor fick också vara med. Bradsen på blommorna har jag lagt på 3D-lack på.

 

Olika varianter på D är ett utmärkt sätt att ge liv och rörelse till ett kort, och förhoppningsvis ska ni finna den här månaden intressant!


Har du redan gjort ett kort med någon form av 3D-effekt? Eller blev du inspirerad av våra kort här? Visa oss ditt kort genom att ladda upp ditt kort i din blogg eller i vårt galleri, kom sedan tillbaka hit och länka till ditt kort så vi också får se!

Inga kommentarer: