KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


onsdag 6 januari 2010

Mer värmeembossat

har du provat på att värmeembossa än? Om inte är det dags att prova nu! Designteamet har skapat ett par kort till att inspireras av:

Pippin:
Här har jag gjort ett födelsedagskort till ett vinterbarn. Jag har stämplat en rolig snögubbe och färglagt honom med Tombows. På honom och nedanför har jag dragit streck med embossingpenna och sedan strött över vitt embossingpulver som jag sedan värmt. Jag har också duttat på "himlen" med pennan och vitt pulver som jag värmt. Jag har sedan duttat med blå distressdyna över "himlen". Det som jag embossat tar inte åt sig stämpelfärgen. Bakgrunden är två torrembossade papper. I skarven har jag satt ett rött band. Som dekoration har jag två blå brads där jag embossat lite vitt, för att få det lite snöliknande. Jag har också embossat grattistexten med mörkblått pulver.



Erica:
Jag har använt mig av värmeembossing när jag gjort mitt mönstrade bakgrundspapper. Först har jag stämplat en snöflinga med stämpel dyna watermark och embossat med klart pulver. Efter det har jag stämplat de små snöflingorna med silver och embossat med klart pulver. Sedan har jag med en ljusblå stämpel- och skumdyna färgat pappret lite blått. Även snöflingan som snögubben håller är embossad med embossing penna och vitt pulver. Motivet är färglagt med distresser.

 

Härligt, eller hur!

Visa oss nu ditt kort genom att ladda upp ditt kort i din blogg eller i vårt galleri, kom sedan tillbaka hit och länka till ditt kort så vi också får se.

Inga kommentarer: