KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


söndag 21 februari 2010

Härliga vårblommor!

Som en snabb kontrast från förra inlägget går vi nu över till vårblommor! Pingvinmamman har gjort ett pastellkort med vår i tankarna även om våren inte riktigt är här än. Så här skriver hon: Dagarna blir längre, det ljusnar. Ett kort till en vän. Texten har jag stämplat på en bit silkespapper, lagt en bit rosa papper under för att förstärka lite kring texten. Jag har doodlat fjärilarnas flygtur från blomma till blomma.

 

Även Petra/Peu har gjort ett härligt vårigt kort!
Jag har gjort ett enkelt kort i pastellfärger. Stämplat 2 svirlar direkt på den ljusgula cardstocken och dekorerat med blommor och pearls. Textstämpeln kommer från Inkido.

  

 Erica:
Det första tecknet för mig att våren är på väg det är när alla tulpaner dyker upp i affärerna. Jag bara älskar tulpaner. Har alltid en vass med tulpaner stående hemma. Det fick inspirera mig när jag gjorde detta kortet.

  

 Visst är det härligt när vårblommorna börjar komma! Vilken är din favorit bland vårblommorna? Och hur ser ditt vårblommekort ut?

Och du - håll utkik, det kommer snart mer vårblommor här!

Inga kommentarer: