KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


söndag 14 mars 2010

Marskatter!

DT-medlem Elisabet skriver: Under mars månad brukar katterna söka efter en partner, genom att jama mycket högljutt.
Vad passar väl bättre för mej, som är en stor kattälskare, än att göra just ett kort med katter som hittat sin kärlek?! Tänkte ge kortet till en annan kattälskare på hennes födelsedag, som infaller just i mars.

 

Pingvinmamman:
Har gjort ett kort till ett födelsedagsbarn som är gulligt men samtidigt inget barnkort med hänsyn till texten. Jag rotade igenom mina gamla bokmärkesalbum och hittade flera söta kattbokmärken men valet föll till slut på detta söta motiv. Jag har använt många blå toner från silver-blågrått till koboltblå. Bakom katten har jag använt en bit turkost silkespapper som sprejats med lite guldmist, fotohörnet är chipboard Lil Davis som färgats först med blå stämpeldyna och sedan touchats över med silverdyna. En liten blingfjäril sitter i nedre högra hörnet.
  

Sindra:
Mars är ju katternas romatiktid. Därför fick mitt kort med kärlekskatter ett papper med röda rosor som jag dekorerade med bling ihop med lite spets.
 

Inga kommentarer: