KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


tisdag 16 mars 2010

Du minns väl vår månadsutmaning?

Så var det dags för lite mer inspiration för vår månadsutmaning, sponsrad av Scrapgalen!
Du har väl koll på alla fantastiska saker som finns i weshopen? Skynda, ila och shoppa loss hos Scrapgalen! Och under tiden du klurar på den här fina skissen:

 

så får du här lite inspiration:

Petra/Peu:
Ett "skojkort" kom till där jag försökt att visa så mycket som möjligt av det roliga papperet från Nikki Sivils. Den lilla tagen är från ett utklippsark i samma serie och kan stoppas ner i den lilla "fickan". En av borderna har jag stansat ut med min MS stans. Allt material utom PB-stickersen kommer från vår månadssponsor Scrapgalen.


Elisabet:
I det roliga sponsorpaketet som jag fick från Scrapgalen fanns dessa helt underbara rosor med. Dom passade väldigt bra ihop med ljusrosa cardstock och mönstrat papper från Nikki Sivils, "U light up my life". Jag valde att ha texten på insidan, annars har jag följt skissen nästan helt. Den söta nyckeln, spetsen och de fina rosenknopparna fick jag också från Scrapgalen. Blad och dew drops kommer från egna gömmor.

  

Sindra:
Den här skissen var rolig att jobba efter! Kortet är 15 x 15 cm. Jag har använt lila och gul cardstock.
Tyvärr ser den lila cardstocken blå ut. Min kamera är trasig, så det är mobilkameran som åstadkommit den här bilden.
Jag har färglagt stämplarna med Distress Inks dusty concord samt gul och lila tuschpenna. Filuren sitter på en lila cardstock som är utstansad med spellbinders. Rosorna fick lite glitterlim på sig. Dessutom dekorerade jag med Pearl Maker, creme. Ritade runt med vit färgpenna. På med en variant av vit spets? (vet inte vad det kallas) och prickigt band i ljuslila. Grattisstämpeln kom upp lite med hjälp av 3D-kuddar.

 



Du deltar i vår månadsutmaning genom att maila ditt kort till kortifokus@live.se. Kom ihåg att ditt kort ska vara skapat till den här utmaningen och får inte delta i andra tävlingar eller utmaningar. Du får bara delta med ett kort per utmaning. Du får hemskt gärna visa upp ditt kort i din egen blogg och berätta om vår utmaning!

Inga kommentarer: