KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


måndag 8 mars 2010

Påminnelse om månadens utmaning!

Så var det dags att påminna om månadens utmaning, sponsrad av Scrapgalen! Månadens utmaning består i en skiss:
 
 

Härlig, inte sant?! Medan du funderar på din tolkning av skissen kommer här lite inspiration från DesignTeamet. 

Först ut är Elisabet:
Jag har fått ett roligt sponsorpaket från Scrapgalen. Vi skulle också inspireras av en fin skiss, och den har jag följt nästan helt och hållet, men jag har vridit på den, så att den söta grodan fick skutta till höger. Papperen heter "U light up my life" och "U R my heart", och finns hos Scrapgalen. Även blommorna kommer därifrån. Visst är dom fina?! Textstämpeln och blingstenarna hade jag sen förut.

  

DesignAnnique:
Den här gången följde jag skissen mer noga än förra kortet jag gjorde, de flesta delar finns "på rätt plats", det är bara storleken jag ändrat eftersom jag föredrar kort som är 15x15 cm. Det ljuvligt rutiga pappret är förstås Niki Sivils liksom pappret jag gjorde bården av. Papprena är verkligen användbara med sin dubbelsidighet och det finns både tuffare och ljuvare bitar på dem.

  

 Närbild på de underbara rosorna med lite spets i.

  

Rosenknoppen flätade jag fast i den söta spetsen, ett roligt sätt att sätta fast den. Jag fick ju limma lite också, men det syns inte så mycket :)

  

Pippin gjorde visserligen ett eget kort till förra inspirationsinlägget, men hon kom igång riktigt så det blev ett kort till! Så här skriver hon om det:
Gjorde ett kort till efter skissen. Lite mer fri tolkning och med en kvarts vändning. Jag har använt en servett med rosor till halva kortet och torrembossat ett grönt papper till den andra halvan. I mitten av kortet satte jag ett brett siden band med en rosett och satte på scalopped cirklar där jag embossat små rosor och en text. Dekorerade med små blingstenar.

  

Nu vill vi se DITT kort! Du deltar i vår månadsutmaning genom att maila ditt kort till kortifokus@live.se. Kom ihåg att ditt kort ska vara skapat till den här utmaningen och får inte delta i andra tävlingar eller utmaningar. Du får bara delta med ett kort per utmaning. Du får hemskt gärna visa upp ditt kort i din egen blogg och berätta om vår utmaning!

Inga kommentarer: