KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


lördag 10 april 2010

Fåglar

DT-medlem Pippin:
Nu i april månad börjar en underbar tid. De fåglar som flyttat söderut under vintern, återvänder till oss med sin underbara sång. Det är exempelvis olika trastar, svalor, lärkor och gäss. Men det som är kanske mest känt är tranorna som dansar på Hornborgasjön. Den 1 april 2009 var det 18500 tranor på Hornborgasjön. Man kan tänka sig att det var ganska så livat.
Här har jag gjort ett inspirationskort på temat fåglar. Jag har blandat stämplar från Beeswax Rubber Stamps, Tim Holtz och Prima. Bakgrunden har jag sedan färgat med Distress Ink dynor i olika färger. Sen har jag dekorerat med ett band och stämplat och värmeembossat en text.



DesignAnnique:
För mig är våren fåglar som återvänder från sydligare nejder och de småfåglar som stannat som börjar flyga runt i flockar. Det kvittras och kivas överallt i buskarna och det verkligen spritter av vår överallt!



Carina W:
Ett kort med ett litet fågelpar på dörren.Kanske det passar att ge bort till någon som flyttar till ny bostad?
Som botten röd cardstock och sedan har jag klippt ut röd wellpapp i tunna strimlor"brädor".Små beige brads får bli spikar.Var lite hårdhänt på "brädorna" vill att de skall vara lite nötta.Det lilla söta fågelparet är en digistämpel.



NetteR:
Har använt en bit av en prima-blomförpackning eftersom det var så söta fåglar på. En stämpel där det står "En liten fågel viskade" En blingfågel, blommor, penna och pearl maker. Snabbt och enkelt. 


 



Inga kommentarer: