KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


fredag 16 april 2010

Påminner om månadens utmaning!

Så var det dags för en ny påminnelse om månadens utmaning, sponsrad av Hobby och Hantverk. I deras webshop hittar du förutom vackra och ovanliga papper även en hel massa underbara stämplar som du knappt hittar på andra ställen i Sverige, som stämplar från Bombshell, Crafty Individuals, Beeswax, Crafty secrets och många fler. Vi kan verkligen rekommendera ett besök hos Hobby och Hantverk!

Och nu lite inspiration medan du klurar på ditt eget morsdagskort till vår utmaning!

NetteR:
Jätte roligt material jag fått från Hobby och hantverk och roligt att jobba utan stämplar för ovanlighetens skull. Älskade de romantiska i materialet och bilden som följde med hade så söt text.



Sindra:
Sponsorspaketet jag fick från Hobby och Hantverk är helt underbart! Det är så fina grejer att pyssla med! :D
Wellpapphjärtat lindade jag runt med flosstråd. Sedan dekorerade jag det med de söta utstansade fjärilarna.
Fäste några blommor på rad och toppade med en söt liten fjäril till. Trädde ett band genom den fina biljetten  som jag satte fast på kortet.De fina stickersalfabetet är lätt att arbeta med och det blir så fin skrift. För mig symboliserar kortet mamman som älskar att fota i naturen.


Pippin:
Jag har gjort ett Mors Dags kort i lila färger. Pappren kommer från Basic Grey och det söta stämpelmotivet från Whiff of Joy. Har sedan dekorerat med blommor, lite bling i hörnen och ett lila satängband. Har stansat ut bokstäverna med Cuttlebug. Det mesta materialet finns att köpa hos Hobby och Hantverk.



Du deltar i vår månadsutmaning genom att maila ditt kort till kortifokus@live.se senast vid midnatt 30/4. Kom ihåg att ditt kort ska vara skapat till den här utmaningen och får inte delta i andra tävlingar eller utmaningar. Du får bara delta med ett kort per utmaning. Du får hemskt gärna visa upp ditt kort i din egen blogg och berätta om vår utmaning!

2 kommentarer:

Petraso sa...

Jag har mailat in ett bidrag men inte fåt någon bekräftelse att ni mottaget det!

Petraso sa...

har mitt Bidrag kommit in?