KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


söndag 18 april 2010

Skiss med färgkrav

För att fira våren har DT-medlem Carina W gjort en skiss som vi fick inspireras av. 



Ditt alster ska gå i lila toner samt gul/orange/grönt. Vitt och Svart får också användas.

Carinas första kort:
Till detta kort är det Cardstock som grund och sedan lite spillpapper och lite filt. Ett foto från ett Professor Franklin,s CD-fotoprogram.Texten kommer från Worlds. Här har jag också vridit på skissen.



Carinas andra kort:
Här är grundplåten lila cardstock en del spillpapper samt en Vårsång utriven ur en gammal sångbok. Som grädde på moset lite vita blommor och en fjäril.


Pippin:
Jag kunde inte låta bli att göra ett kort till skissutmaningen. Både själva skissen och framför allt färgkombinationen lät väldigt inspirerande. Och så kunde jag ju använda en av mina nya stämplar från Sweet Peas, jag bara älskar dem. Sen har jag använt ett underbart papper från Prima i bakgrunden, en halv blomma, lite bling, några små fjärilar och embossat Grattis-text på en Spellbindersoval.


Blir du också inspirerad av skissen? Visa oss gärna ditt alster!




Inga kommentarer: