KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


lördag 3 april 2010

Påskkavalkad

Här kommer en kavalkad med underbara påskkort skapade av Petra/Peu:

Det här påskkortet har jag skickat till mitt lilla barnbarn. Har helt förälskat mej i den söta stämpeln från Bildmålarna. Jag har färglagt stämpelmotivet med distresser. Vet tyvärr inte vem som gjort det söta mönstrade papperet. Övrigt är Adornit och Basic Grey bokstäver,
band, och lite bling.


 Ett påskkort i gult med det vackra mönstrade papperet från Magnolia. Motivstämpeln är Magnolias och textstämpeln kommer från Prickiform.
Tilda har jag färglagt med distresser. De stämplade blommorna är en stämpel från Panduro och dem har jag färglagt med Tombows. Både Tilda och blommorna har jag monterat med 3-d-kuddar.


Ytterligare ett påskkort med den söta stämpeln från Bildmålarna. Stämpelmotivet är färglagt med distressser. Blomman i högra nedre hörnet är gjort av en chipboard som jag färgat med rosa färgdyna. Sedan lagt på crackle accents, därefter en pappersblomma och en halvpärla. Papperet hade jag kvar från förra påsken och minns tyvärr inte det heter.


Färgglatt påskkort i grönt och gult. Stämplarna kommer från Magolia och Hänglar. Hönan är färglagd med tombows och Tilda med distresser.


Ett påskkort i rosa nyanser. Har använt mej av spillpappersbitar som jag sytt fast på cardstock. Tilda är färglagd med tombows och distresser. Textstämpeln Glad Påsk kommer från Slöjddetaljer.


Magnoliastämpel som jag färglagt med distresser. Det mönstrade papperet är från Maja Design. Övrigt blommor, blad, halvpärlor och Adornitbokstäver.


Härliga kort, eller hur! Hur blev det med dina påskkort? Fick du gjort några och kom de iväg i tid?

Inga kommentarer: