KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


fredag 30 april 2010

Sista chansen på månadens utmaning!

Så var det dags att för sista gången påminna om aprils månadsutmaning, sponsrad av Hobby och Hantverk! Medan du funderar på ditt mors dags-kort kan vi rekommendera att kika in hos Hobby och Hantverk och titta på de ljuvliga nyheterna och alla spännande och (i Sverige) lite ovanliga stämplarna.

Temat för månaden är alltså mors dags-kort och här kommer lite inspiration från designteamet!

Sindra:
Inspirationen flödar med allt fint som sponsorspaketet från Hobby och Hantverk innehåller. Det blev dekorationer över så det räckte till ett kort till. Den här gången fick det bli ett kort med texten "hej" på eftersom bokstäverna till mor har tagit slut. Men det är väl aldrig fel att börja en kär hälsning till mor med ett hej ;) Blommor och blad, band och tag, fint bakgrundspapper och den fina remsan som jag chalkade och satte band på. Lite glitterlim och vattendroppar fick fullborda kortet :)
Snipp, snapp, snut, nu är mitt fina sponsorspaket slut! ;)


Petra/Peu:
Jag har gjort ett morsdagskort i min favoritvikning Z-vikning.
Insidan är gjord som en sedelficka där jag hade tänkt mej skicka med några blomsterchekar. Tagen är stämplad och embossad med clear, blomstämpeln kommer från Prickiform. Därefter har jag färgat in kanterna med distressdynorna vintage photo och aged mahagony. Bokstäverna är tygbeklädda thickers från AC och var rosa ifrån början. Eftersom de inte passade i färg så färgade jag in dem med en vanlig versa colour dyna.
Stämpeln är en Magnolia och färglagd med distresser. Både den vackra spetsen och tags kan köpas hos vår sponsor Hobby och Hantverk.


Kortet utvikt:


Motivet:


Elisabet:
Den här helt fantastiska stämpeln, av märket Serendipity Stamps, har jag köpt hos Hobby och Hantverk.
Därifrån kommer också flera av de fina blommorna, bandet och den gulliga nyckeln.
Det mönstrade papperet är Daisy D, och texten har jag gjort i dymon.



Nita:
Jag blev så inspirerad av sponsorpaketet jag fick från Hobby och Hantverk och här kommer kort nummer fyra.
Jag gjorde ännu ett stafflikort då jag tycker att det romantiska sponsorpaketet passade extra bra till det. Satte
den fina fjärilstagen på mönstrade pappret och knöt i en bit floss och satte olika blommor runtom på måfå.
I några av blommornas mitt satte jag genomskinliga droppar. Jag inkade in en bit av den vågade bården med rosa fluid chalk och satte några blommor med genomskinliga droppar på den och ett par fjärilar fick pryda sin plats där också. Den andra biten fick bli blå och sattes på framsidan av kortet. Satte texten "Hej" på tagen och ska skriva "en hälsning på mors dag" inuti kortet. Det underbara stickersalfabetet är väldigt användbart och det gällde att hitta på andra ord att sätta på framsidan då M:en tog slut rätt fort. Några blad för att piffa till det vid blommorna fick bli en sista finish.




Du deltar i vår månadsutmaning genom att maila ditt kort till kortifokus@live.se senast vid midnatt idag. Kom ihåg att ditt kort ska vara skapat till den här utmaningen och får inte delta i andra tävlingar eller utmaningar. Du får bara delta med ett kort per utmaning. Du får hemskt gärna visa upp ditt kort i din egen blogg och berätta om vår utmaning!

Inga kommentarer: