KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


onsdag 28 april 2010

Mer födelsedag

Idag fortsätter vi med lite fler födelsedagskort att inspireras av!

Sindra:
Jag tänkte på Sveriges kung när jag gjorde mitt kort. Då blev det naturligt att använda gult och blått. Som bakgrund till de färgerna valde jag grön. Kändes också naturligt med tanke på blommorna ;) Dekorerade med gult organzaband med prickar på, halvpärlor i gult och blått samt glitterlim. Använde även grenstans och kant- samt hörnstans. Text, tårta och paket är stickers.



Pippin:
Jag har gjort ett vårigt grattiskort med ett 3D-motiv med tulpaner. Jag har satt dem i mitten av en Spellbindersdie och dekorerat med ett band, lite bling och Stickles. I hörnen har jag satt utstansade hörnmotiv. Pappret är från Basic Grey.



Elisabet:
Stämpeln kommer från Skogstokiga, och den har jag färglagt med akvareller och haft på 3D-lack på blomman.
Visst ser det ut som en riktigt god bakelse som passar att ge bort till ett födelsedagsbarn? Spetsen är utstansad med en kantstans från Fiskars, och bandet är från Panduro. Det underbara mönsterpapperet är Basic Grey.
Texten har jag valt att skriva inuti kortet.

Inga kommentarer: