KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


söndag 2 maj 2010

Ny härlig månadsutmaning!

Så var det dags att lansera månadens utmaning, den här gången sponsrad av Creativica som passar på att fylla 1 år den här månaden! Temat blir förstås födelsedagskort, och till det hör en underbar skiss:
Medan du funderar på ditt födelsedagskort kan vi verkligen rekommendera ett besök hos Creativica, där du i webshopen hittar såväl scrapbookinggrejor som konstnärsmaterial. 

Creativica sponsrade DesignTeamet hos Kort i Fokus med härliga materialpaket, här kommer kort med detta material:
Pippin:
Jag har fått ett härligt färgsprakande sponsorpaket från Creativica för födelsedagskort. Här är mitt första: Jag har använt de fina pappren jag fick i paketet och använt en stämpel som motiv, som också finns att köpa hos Creativica. Har sen dekorerat med brads, knappar, band, fibers, blommor och söta filtfjärilar, allt från Creativica.  



Tootsie:
Här kommer mitt kort. Följde inte skissen slaviskt denna gången utan inspirerades av delar av skissen.


Även Sindra inspirerades av skissen och gjorde det här kortet:
Här kommer mitt kort för månadens utmaning från Creativica. Ett grattiskort i rosa. Jag följde skissen ganska exakt. Ändrade lite i detaljerna bara. Lager på lager tänkte jag och 3D-kuddar för lite mer lyft. Paketjejen kommer från Sarah Kay och cirkeln från Inkido. Halvpärlorna gjorde jag med pastellpink Pearl Paker. Punchinella mini för att glittra till det lite.



Du deltar i vår månadsutmaning genom att maila ditt kort till kortifokus@live.se. Kom ihåg att ditt kort ska vara skapat till den här utmaningen och får inte delta i andra tävlingar eller utmaningar. Du får bara delta med ett kort per utmaning. Du får hemskt gärna visa upp ditt kort i din egen blogg och berätta om vår utmaning!

1 kommentar:

Kada sa...

Vilka härliga kort!!! Pippin; jag lånar ditt kort till hemsidan den här veckan - detta är JAG och det jag vill stå för; färgsprakande skaparglädje!

Hejja tjejer; ni gör underbara kort allihop! Många kramar från en STOLT månadssponsor, Creativica!
/Kada