KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


lördag 8 maj 2010

Påminnelse om månadens utmaning!

Så var det dags för en påminnelse om månadens utmaning, sponsrad av Creativica! Hos Creativica hittar du många spännande varor att sukta över medan du klurar på månadens utmaning, ett födelsedagskort efter den här skissen:


Lite inspiration från DesignTeamet:

Pingvinmamman:
Jag har följt skissen ganska slaviskt men använt filtfjärilar istället för band på sidorna. Allt material förutom stämpeln och den vita cardstocken kommer från Creativica. Det är ett ett-årskort som man ser på det enda ljuset i kakan.



Tootsie:
Ett grattiskort till vår sponsor!



Pippin:
Jag har gjort ett stafflikort efter den fina skissen från Creativica. Jag har använt de härliga färgsprakande pappren som jag fick i sponsorpaketet från Creativica. Som motiv har jag gjort en muffins med minibrads som strössel. Jag valde att inte sätta någon text på framsidan utan på insidan.




Du deltar i vår månadsutmaning genom att maila ditt kort till kortifokus@live.se senast vid midnatt 31/5 2010. Kom ihåg att ditt kort ska vara skapat till den här utmaningen och får inte delta i andra tävlingar eller utmaningar. Du får bara delta med ett kort per utmaning. Du får hemskt gärna visa upp ditt kort i din egen blogg och berätta om vår utmaning!

Inga kommentarer: