KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


måndag 24 maj 2010

Påminnelse om månadens utmaning...

Så var det dags att återigen påminna om månadens utmaning, sponsrad av Creativica! Månadens utmaning är att göra ett födelsedagskort utifrån den här skissen:




 Passa också på att kika in hos Creativica och fynda i butiken, bland annat har de just nu 20% vårrabatt på en hel del fina saker!

Och så lite inspiration från designteamet!

Pippin:
Här kommer mitt tredje kort av det fina sponsormaterialet från Creativica. Det är verkligen härligt att göra kort av materialet, fina färger och samstämda dekorationer. Jag har använt de fina pappren från paketet och som motiv har jag en söt Sarah Kay-stämpel. Det finns många fina Sarah Kay-stämplar hos Creativica. Som dekoration har jag använt knappar, brads, band, vita blommor och helt underbara grön-vita rosor samt en söt filtfjäril.


Tootsie:
Fick inte till det med banden så jag valde att inte ta med dem, samt att jag placerade texten på annat ställe, annars rätt lika skissen.


DesignAnnique:
Jag gjorde ett sött grattiskort till Creativicas härliga skiss.Jag höll mig till färgerna rosa och grönt eftersom jag tycker de passar så bra ihop.



Du deltar i vår månadsutmaning genom att maila ditt kort till kortifokus@live.se senast vid midnatt 31/5. Kom ihåg att ditt kort ska vara skapat till den här utmaningen och får inte delta i andra tävlingar eller utmaningar. Du får bara delta med ett kort per utmaning. Du får hemskt gärna visa upp ditt kort i din egen blogg och berätta om vår utmaning!

Inga kommentarer: