KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


torsdag 24 juni 2010

Du kommer väl ihåg månadens utmaning?

Så var det dags att än en gång påminna om vår månadsutmaning - för den löper på trots attt kort i Fokus kommer att upphöra i månadsskiftet. Vi kommer att tillkännage vinnaren några dagar in i juli och det pågår också lite förberedelser i kulisserna för lite trevligheter... så fortsätt gärna hålla koll i juli också! 

Månadens utmaning ja - den sponsras av Pysseltagen, en webbutik med allehanda mumsigheter i sitt sortiment. Utmaningen är att göra ett kort i vintage-stil, och här kommer lite inspiration från designteamet!

DesignAnnique:
Här gjorde jag ett grattiskort med det vackra medaljongmönstrade pappret som jag fick i paketet från Pysseltagen. Den praktiska lilla nålen använde jag för att sätta fast en grattis-skylt, tyckte det gav en läcker effekt. Rivet och chalkat, spets och blommor, det är vintage för mig!


Elisabet:
Jag fick ett härligt sponsorpaket från Pysseltagen, och så här blev mitt tredje kort. Allt material kommer från Pysseltagen, utom mörkbrun chalk och gröna blad.
Visst är ordspråksstämpeln fin? Jag ville sätta den i fokus och dekorera med blommor, bling och spets runt om. Den söta fjärilen fick jag färdigstansad från Pysseltagen. Papper från märket Prima.



Du deltar i vår månadsutmaning genom att maila ditt kort till kortifokus@live.se, senast vid midnatt 30/6. Kom ihåg att ditt kort ska vara skapat till den här utmaningen och får inte delta i andra tävlingar eller utmaningar. Du får bara delta med ett kort per utmaning. Du får hemskt gärna visa upp ditt kort i din egen blogg och berätta om vår utmaning!

Inga kommentarer: