KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


lördag 26 juni 2010

Sommar, bad och sol!

Sommar, bad och sol - det är vad vi hoppas på och önskar oss just nu! Kanske kan vi blidka vädrets makter med lite vackra kort?

Pippin:
Jag har gjort ett sommarkort. För mig är sommaren hav och blå himmel. Mitt kort har ett Magic Motif som motiv. Det är en sorts rubon som är klistrig på ytan och som man kan strö över glitter eller flock. Jag har strött över blåglittrigt flock på mitt motiv. Himlen och havet är torrchalks och sen är det lite Stickles i vattnet. Jag gjorde en frälsarkrans med Fiskars Shapecutter som jag fäste med 3D-kuddar. Bakgrunden är stämplad (och maskad) med olika snäckstämplar. Jag har bestrukit dem med vit Perfect Pearls. Texten är mossgummi som jag stansat ut med Cuttlebugen.


Sindra:
Sommar, bad och sol. Då kan det vara skönt att sitta i solen på en bänk och svalka fötterna i en balja samtidigt som man njuter av djur och natur. Det var vad jag tänkte på när jag gjorde det här kortet.
Motivet kommer från Bildmålarna. Det har jag värmeembossat när jag stämplade upp det. Sedan färglagt det med Distressfärger. Likadant gjorde jag med solen. Fjärilarna är också värmeembossade och sedan utstansade. På med utstansade swirlar och blommor och blad. Blommorna glittrade jag till lite med glitterlim. Den här gången dekorerade jag insidan också. Stansade ut en bårdkant runt pappret som jag lade på lite Distressfärg på. Lite dekoration blev det där med :-)



Inga kommentarer: