KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


onsdag 30 juni 2010

Sista chansen för evigt - var med i vår månadsutmaning!

Så var det dags att för sista gången påminna om vår månadsutmaning, och denna sista gången sponsras vi av Pysseltagen! Passa på att vara med i denna vår sista månadsutmaning genom att skapa ditt vackraste vintage-kort och maila in det till oss på kortifokus@live.se, senast vid midnatt idag. Vi ser fram mot att få ta del av ditt bidrag. Och medan du funderar rekommenderar vi ett besök hos månadens sponsor,  Pysseltagen!
 
Petra/Peu:
Det här kortet kanske snarare hamnar i kategorin shabby chick, jag vet inte riktigt. Jag klippte ut en del av det vackra papperet från Websters Page och satte det på 3-dkuddar. Allt material kommer från vår månadssponsor Pysseltagen.


Nita:
Jag har gjort ett stafflikort och använt den söta little dress-up girl från Art Impression, färglade motivet med promarkers. Supervackra mönstrade papper från Maja Design och Magnolia, massor av rivna kanter. Jag duttade lite stickles på de vackra rosorna och även de utstansade bladen fick stickles på sig. Hängde en hjärtcharm som extra dekoration. En bit av en tårtservett fick pryda sin plats bredvid "hälsningsrutan". Satte några minirosor och en nyckelcharm på "hälsningsrutan". Avslutningsvis satte jag massa pärlor lite varstans som en extra klick.


Pippin:
Här är ett vintage-kort från mig. Motivet är en digistämpel från Digital Two for Tuesday. Bakgrunden är ett blommigt kort från DCWV. Jag har dekorerat med spets runt motivet och några söta rosor.


Du deltar i vår månadsutmaning genom att maila ditt kort till kortifokus@live.se, vid midnatt idag 30/6-2010. Kom ihåg att ditt kort ska vara skapat till den här utmaningen och får inte delta i andra tävlingar eller utmaningar. Du får bara delta med ett kort per utmaning. Du får hemskt gärna visa upp ditt kort i din egen blogg och berätta om vår utmaning!

Inga kommentarer: