KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


måndag 12 november 2007

CardJacked v.46 / week 46

Än en gång vill jag påminna om vår pågående DT-tävling och vår Månadsutmaning. Ta chansen, kanske det är just dig vi söker till vårt team, eller det är kanske just du som vinner ett juligt garnkit från månadens företag, SODAK/GarnGlad.

Men nu över till dagens utmaning, CardJacked! Japp, idag bjuder vi än en gång på ett kort från en duktig kortmakare. Dagens CardJacked har blivit utvald av Anna/Lilla Anna med följande motivering:

*** har gjort detta läckra kortet med fina detaljer och 3D-effekt. Gå in i hennes blogg och kolla på allt annat fint som hon gjort.

Dagens CardJacked är:





Grattis! Grattis!

Här är hennes kort.





Yet again I want to remind you of our Challenge of the Month. Take a chance, perhaps it is you that will have the chance to win a X-mas yarnkit from SODAK/GarnGlad.

Today we have a new CardJacked, that has been chosen by Anna/Lilla Anna with the motivation:

Skruttan has made this beutiful card with great details and 3D-effects. Check out her blog and see all of her nice cards.

***
DesignTeam:


Mitt kort blev inte alls speciellt likt Skruttans kort. Men jag blev inspirerad av 3d-effekten. Stämpelfigurerna på mitt kort tittar också fram bakom ett "fönster" av sjögräs



My card does not look like Skruttans card that much. But I got inspirered by the 3D-effect. The stamps on my card is peeking behind the "window" of seagrass.



Jag fokuserade på fönstret nästan enbart. Det var pillrigt, men kul!!




I focused on the windows mainly. It was kinda tricky, but fun!



Jag inspirerades av fönstret, i min version kikar man ut i djungeln där det finns några vilda men snälla djur som kikar tillbaka. Jag har valt att inte ha någon text på kortet ännu eftersom jag inte vet vad det ska användas till. Kanske det blir ett "länge sen vi sågs"-kort?




The window inspired me, but in my card we're looking out in the jungle at some wild but friendly animals that are looking back at us. I have no text on the card as of yet, as I'm not sure what it will be used for. Maybe a "Long time no see"-card?



Nå, kanske inte så snyggt eller så men jag fick också till ett kort till den här CJn. Denna var inte roligt att scanna kan jag säga. Men jag orkade inte plocka fram kameran. *ler*
Tanken bakom kortet är att man står utanför tomten röda stuga, det snöar och man kikar in i tomtens verkstad där Tomtens lilla hjälpreda lattjar och stojar och har sig.




Well, aint the best looking card I have made, but at least I managed to make a card of my idée. This card was not a joy to scan, but it was late and I didn´t wanted to pull out my camera. *lol*
The thought behind this card is that you standing outside Santas red cabine, it is snowing and you peaking through the window to Santas workshop where his little helper is goofing around.



/DT Maria (Tootsie)

Inga kommentarer: