KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


måndag 17 december 2007

Benita / Nita

Från och med den här veckan och fram till och med vecka 1 år 2008 har min DT-tjejer jullov. Under den här tiden tänkte jag passa på att presentera tjejerna för dig som läser/följer den här bloggen. Det är tjejerna som har skrivit om sig själva. Jag kommer dessutom att visa de kort som våra nyaste DT-tjejer skickade in i vår senaste DT-tävling.

Först ut är Benita/Nita.
***
From this week to week 1 year 2008 my teamgirlz have some time off for christmas. During this time I am going to present my girlz for you that follows/read this blog. It is the girlz them self that has written the presentation. I will also show the cards that our newest members sended us in our latest DT-challenge.

First is Benita/Nita
----------



Jag heter Benita Lundgren, kallas för Nita på pyssel.net där jag är aktiv medlem sedan maj 2007, är 39 år (om några månader 40!;-) och bor i Kalmar med maken och ett gäng katter, perser och exotic närmare bestämt. Jag kom in på kortmakeri i mars i år och sen dess är jag fast i denna underbara hobby. Jag är ännu så pass ny så jag inte har hittat "min" stil än men det kommer väl;-). När jag inte gör kort så tycker jag om att umgås med familj och vänner.
***
My name is Benita Lundgren. I call my self Nita on the internet and I am 39 years young (40 years in a few months *lol*) I live in Kalmar with my hubby and a bunch of cats. I discovered cardmaking in march this year and got stucked right away. I am fairly new at this so I haven´t found "my style" yet. When I am not making cards a spend my time with my family and friends.
----------
Kort 1: CardJacked

Jag blev inspirerad av upplägget med dekorationer och sen gick jag "outside the box" med rutorna och tog fram ett av mina favoritpapper med lite rutmönster i. Vem har sagt att silverglitter bara ska vara i julgranen?;-) Till sist dekorerade jag kortkanterna med en vit penna.



Card 1: CardJacked

I got my inspirations from the decorations and then I went outside the box with the squares and took out my favourit patterned paper. and then I used a white pen to decorate the sides of the cards.
***
Kort 2: Skiss

Den här skissen var väldigt rolig att jobba med och jag fick idéer direkt. Tog ett annat av mina favoritpapper till detta kort och ljusgrön cardstock. Här fick mina stämplar jobba lite (både motiv o texten). Jag satte dubbla primablommor som dekoration.



Card 2: Sketch

The sketch was fun to wrk with and I gor idees right away. Took out another favourite pattenerd paper and lightgreen cardstock. I let my stamps do all the work (motif and lyrics). Double primas for decorations.
***
Kort 3: Färgerna Rött, Grönt och Vitt som inte fick vara ett julkort

Tog vit cardstock och en röd och en grön "cateye" och lekte runt lite för att göra mönster. Jag färgade kanterna runt kortet med den gröna "cateye"-dynan och sen satte jag 3 blommor över varandra och satte fast med en röd hjärtformad brad.



Card 3: Colours Red, Green and White, but not a X-mascard

I took white cardstock and cloured it with a red and green cateye and made patterens with it. Put three flowers on top of one another and a red heartbrad.
***
Kort 4: Ett kort utan stämpel (motiv och text)

Jag ville göra ett lika effektfullt kort som man får till med stämplar och då tänkte jag svart med bling. Gjorde remsor av 2 olika slags papper, satte en röd o vit blomma för lite mer effekt i hörnet. Blingade till blomman med silver stickles och svart stickles och duttade med röd stickles på kortstommen. Skrev Tack med vit penna.



Card 4: A card without any stamps (motif and sentiments)

I wanted to make a card just as effecfull as if I hade used a stamp on it so I thougth of black with blingbling. Made stripes of 2 different papers, put a red and a white floser in the corner for more effect. I blinged the flower with silver stickles ans black stickles and some red stickles on the cardstock. Wrote "Tack" (thanks) with a white pen.

1 kommentar:

Hanne sa...

Så hyggelig at vi får bli litt bedre kjent med DT-teamet.
Fine kort, Benita. Jeg likte best det som var laget etter skissen.