KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


tisdag 18 december 2007

Karin / Kada

Nu har turen kommit till Karin/Kada i vår presnetationsrunda av oss i designteamet för bloggen Kort i Fokus. Jag visar även hennes bidrag som hon skickade in till vår DT-tävling.
***
Now it is Karin/Kada turn to be introduced. I will also show the cards that she sended us in our latest DT-challenge.
----------
Karin/Kada

Jag är 35 år, gift och har två katter. Jobbar 80% (4 dgr/v) på ett företag i Varekil i den marina branchen med marknadsföring, information och kommunikation med den engelska titeln "External & Internal Communication". På fritiden diver jag SODAK tillsammans med min man; min del är GarnGlad. Kort har jag gjort sen slutet av -90-talet nån gång, började scrappa -04. Älskar FÄRG och tycker det är kul att exprimentera!



I am 35 yrs old, married and have two cats. I work 4 days a week at a company in the shipping industry with marketing and extranal & internal communication. At my spare time I have a little business together with my husband, SODAK, where my part is GarnGlad - yarn kits for scrapbooking and cardmaking. I have made cards since the late 90-ties, began with scrapbooking in -04. I love COLORS and enjoy to try new things.
----------
Kort 1: CardJacked

Jag tog fasta på det sätt motivet var gjort, men jag har förenklat tekniken och klippte helt enkelt isär mitt motiv. Jag använde också samma antal blommor och placerade dem i samma hörn som på det kortet. Då jag ville att mitt motiv skulle synas helt försköt jag det lite upp åt höger.



Card 1: CardJacked

I fell for the way the motif was made, but I simplified it and cut my motif apart. I also used the same amount of flowers and placed them in the same corner. I wanted my motif to rally show so I pusched it up to the right a little.
***
Kort 2: Skiss

Jag har följt skissen rätt så slaviskt när det gäller placering av motiv och att få med ränderna. Däremot ersatte jag "blommorna" på skissen med en rad av stjärnor och la till en pärlemobrad nere i hörnet.



Card 2: Sketch

I have followed the sketch preatty much when it comes to the placing of the motif and the stripes. But I replaced the "flowers" that was on the sketch with a line of stars.
***
Kort 3: Färgerna Rött, Grönt och Vitt som inte fick vara ett julkort

Så här i mitten av november blev det verkligen en utmaning att inte göra julkort! Färgerna är väldigt användbara och fina att göra annat med, så jag valde att göra ett tack-kort och att göra det med varma nyanser av grönt och rött med vitt som accentfärg.



Card 3: Colours Red, Green and White, but not a X-mascard

It was really a challenge NOT to do a christmascard in the middle of november! The colors are really wonderful so I made a thank you-card with warm green and red colors.
***
Kort 4: Ett kort utan stämpel (motiv och text)

Tillbaka till "basic" för min del; när jag började göra kort visste jag inte ens att stämplar fanns! Just detta kort valde jag att göra med utstansat men varianterna är ju oändliga: bokmärken, urklipp, mönstrade pappersbitar, blommor, hjärtan...



Card 4: A card without any stamps (motif and sentiments)

Back to basic for me, this is how I started to make cards because I didn´t know about art stamps back then =0)
To this card I used dies but you can also use; bookmarks, patterns pieces of papers, flowers...

Inga kommentarer: