KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


torsdag 27 december 2007

Sofia / Jozie

Hoppas att ni har haft en underbar jul allihop. Den här veckan kommer jag att presentera tre stycken till ur teamet. Och som du kanske ser så har bloggen fått ett nytt utseende och vad passar väl bättre än att presentera den tjej som gjort vårt nya utseende möjligt:

Sofia/Jozie

Jag kommer också att visa de kort som hon gjorde till vår DT-tävling.
***
I hope you have had a wonderful christmas. This week I will present three new members from the team. And as you perhaps has noticed the blog has a new look and what could be better than to present the girl who made this new look possible:

Sofia/Jozie

I will also show the cards that she made for our DT-challenge.
----------
Sofia/Jozie

Jag heter Sofia Eriksson och i webvärlden kallar jag mig Jozie eftersom Sofia oftast är upptaget. Jag är 32 år och har än så länge inga barn. Sedan sex år tillbaka är jag tillsammans med en halvtunisisk kille som flyttade tillbaka till Tunisien i våras. Vår gemensamma framtid finns troligen i Tunisien, men vi har inte riktigt bestämt det än. Jag fastnade för scrapbooking sent i somras då jag blev sjukskriven för en depression. Kortmakeriet kom jag in på i början av september när Svensk Scrapbooking hade CC. Nyligen har jag släppt min första stämpelkollektion och det var så roligt så jag har redan börjat skissa på nästa kollektion. Jag har nog ingen riktig stil än, men tror att jag gillar ganska stilrena och romantiska alster. Gillar än så länge att experimentera efter som jag har mycket kvar att utforska. När jag inte är sjukskriven så arbetar jag på Telias Kundtjänst och även ideellt på Brynäs hemmamatcher på Läkerol Arena. Idrott står mig varmt om hjärtat, om än i princip enbart som åskådare. När jag hittade scrapbooking och kortmakeri så kändes det som att jag hade hittat hem! Jag har alltid önskat mig någon hobby, men aldrig riktigt hittat något jag fastnat för. Nu fastnade jag med besked från första början. Precis som det ska vara!



My name is Sofia Eriksson and my nickname online is Jozie. I'm 32 years old and I don't have any children yet. For the last six years I have been dating an half-tunisian half-swedish man that moved back to Tunisia during the fall. As far as we know our future will be in Tunisia. I found scrapbooking and cardmaking late this summer when I suffered from depression. I also made a stamp-collection and because I had so much fun making it I will release another one. I work with telecom and besides scrapbooking/cardmaking I'm interested in sports (just watching, I'm not practising any sports). When I found scrapbooking and cardmaking it felt like I come home! I always wanted to do something in my spare time, but never found something I like as much as scrapbooking/cardmaking.
----------
Kort 1: CardJacked

Jag inspirerades av färgerna, motivets placering och dekorationen. Fjärilen är stämplad på vit Bazzil Bling. Jag har färglagt med akvarellpennor.



Card 1: CardJacked

I was inspired by the colours, the placments of the motif and the decorations. The butterfly is stamped on white Bazzil Bling. I have colored it with watercolor pens.
***
Kort 2: Skiss

Jag valde att göra ett julkort eftersom det ligger i tiden. Jag har utgått från skissen, men valde att lägga texten under tomten istället för snett ovanför. Jag har lindat rött sidenband snett över hela mönsterpapperet som får symbolisera strecken på skissen. Julstjärnorna kommer från en gammal jusmanchett och i mitten sitter hjärtbrads som håller blommorna på plats.



Card 2: Sketch

desided to make a christmascard. I desided to put the text under the santa insted of above. I took a red ribbon and placed it over the patterned paper to symbolize the stripes on the sketch. The christmasstars are from an old candle decorations and in the middle I placed heartshaped brads to keep the flowers in place.
***
Kort 3: Färgerna Rött, Grönt och Vitt som inte fick vara ett julkort

Mitt röd/vit/gröna bidrag var det första jag gjorde av de fyra. Matilda jordgubbsflicka passar bäst i just de färgerna! Mönsterpapperet är från Basic grey och går i hallonrött. Kortstommen är av vit Bazzil bling.



Card 3: Colours Red, Green and White, but not a X-mascard

My card for this challenge is the first of the four that I made. "Matilda jordgubbsflicka" suit this colors perfectly! The patterned paper is from Basic Grey and is raspberryred. The cardstock is white Bazzil bling.
***
Kort 4: Ett kort utan stämpel (motiv och text)

Kortet utan stämplar blev ett rosa kram-kort. Texten är utskriven med skrivare och jag har skurit ut den med hobbykniv. Tagsen och texten är av vit Bazzil bling och tagsen har en matta av samma rosa CS som kortstommen. KRAM-texten är förstärkt med rosa gelpenna, samma färg som texten "TILL DIG" på tagsen.



Card 4: A card without any stamps (motif and sentiments)

This challenge become a pink hug-card. The text is printed and I have cut it out eith a hobbyknife. The tags and the text is white Bazzil bling and the tags is placed on same pink paper as the Cardstock. "Kram" is enhanced with a pink gelpen, same color as the text "Till Dig" on the tags.

Inga kommentarer: