KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


torsdag 10 januari 2008

Färgutmaning v.2 / Colorchallenge week 2

Fredag och dags för ännu en färgutmaning =0)

För att kunna delta i våra utmaningar måste du registrera dig i vårt galleri. Du kan läsa mer om hur du deltar i våra utmaningar och annat smått och gott på vår hemsida.

Dagens utmaning är att göra ett monokromiskt kort i färgen blå.

Monokromisk: När allt går i samma färgskala på en layout, kort eller alstrat verk, blir den monokromatisk.

Passar på att påminna dig om att du fortfarande har en chans i vår ris- & ros kommentarsutlottning. Du kan läsa mer om utlottningen högst upp i bloggen.

***
Friday and it´s time for another colourchallenge.

To participate you have to be a member in or gallery. You can read more about how to join our challenges and more on our webpage.

Todays challenge is to make a monochromatic card in the colour blue.

Monochromatic: When everything is in the same range of colour on the layout, card or altered work, it is monochromatic.

A reminder: You still have a chance at our good- & bad-commentry giveaway. Read more about it at the top of this blog.

***

Som vanligt har teamet skapat lite kort att inspirera dig med


1. Maria/Tootsie

Jag har stämplat på etiketter som jag sedan har fäst på blå cardstock. De vita etiketterna har jag färglagt också väldigt lätt genom att dutta med Fluid Chalk Azurite. Här kan du läsa om hur man stämplar på etiketter.

***

Here you can read about how to stamp on etiquettes as I have done on this card.






På det här kortet använde jag 4 olika nyanser blå(cateye) för att färga kortbasen. Jag hittade även ett blomband som jag färgade in. Tog min blomstämpel som passade perfekt och färglade dem med min blå promarkerpenna och klippte ut dem och satte dem på 3d-kuddar och sen klickade jag lite blått glitterlim i mitten på blommorna och sen stansade jag ut ordet grattis med min qk-tång i ljusblått för att matcha det hela.


Det är inte helt lätt det här med monokromatisk kort när man aldrig gjort det förr och inte har någon riktig koll på vad det är. (test test)




4. Monika/Pingvinmamman

På det här kortet har jag använt mörkblått mönstrat papper som bas och mellanblå cardstock i mitten och en tredje blå cardstock som jag stansat ut, markerat med silverblå prickar runt blomman.



Jag hade inget mönstrat papper med enbart blått mönster, så fick det bli ett kort med cardstock i olika blå nyanser. Blomman har jag gjort själv och den glittrar fint i blingpapper. Stämplade swirls i blått och sedan förstärkta med lite glitterlim.





6. Sofia/Jozie

Jag har inte gjort ett monokromatiskt kort tidigare, så det här var verkligen en utmaning! Fjärilen är en av mina favoriter, tillika en av de allra första stämplarna jag köpte (från Katja design). Fjärilen har fått lite mörkblått glitter på kroppen och känselspröten. Mönsterpapperet fick jag i en RAK och den blå CS'en var en spillbit som passade perfekt. I hörnet har jag klistrat fast några blå plastpärlor så att det ska hända någonting på kortet.





7. Karin/Kada

Ett runt kort den här gången! Har använt lite "grid"-teknik runt hjärtat (hade en mall och chalkade utanför kanterna), limmade sen garn som hjärta. En enkel blomma i hörnet och så text. Det är verkligen en utmaning att arbeta med EN färg!





8. Ingela/Twister

Till detta kort har jag använt mig av några bitar blåmönstrade papper och blå cardstock, lite blått band, hängel och ett utstansat hjärta. Det är riktigt roligt att använda endast en färg, lite av en utmaning för mig iallafall som gärna sätter ihop många färger





Glöm inte vår månadsutmaning som sponsras av Apidae - Sykompaniet. Läs mer om tävlingen här.

***

Don´t forget our Challenge of the Month that is sponsored by Apidae - Sykompaniet. Read more about it here.

Inga kommentarer: