KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


tisdag 22 januari 2008

Månadens Företag: Apidae

Du har väl inte missat vår trevliga månadsutmaning? Månadens företag och tillika sponsor är Apidae - Sykompaniet som även sponsrade alla i teamet med varsitt bandpaket.

Utmaningen:

Skapa ett kort med minst två band använda på olika sätt. Typ av band är valfritt och de behöver inte komma från Apidae - Sykompaniet. Juryn består av Kort i Fokus designteam och en representant från Apidae - Sykompaniet. Vinsten består av februari månads bandprenumerationspaket hos Apidae - Sykompaniet och skickas till vinnaren (en vinnare) i mitten av februari.Sista datumet för utmaningen är söndagen 27 januari. Vinnaren presenteras här i bloggen söndagen den 4 februari.Ett bidrag per tävlande och ditt bidrag laddar du upp i Kort i Fokus galleriet under "Månadsutmaning" > "Januari - Apidae".

***

This Challenge of the Month:

Make a card where you have used at least two ribbons in differen ways. What kind of ribbon you use is optional and it does not have to come from Apidae - Sykompaniet. The jury is Cards in Focus designteam and one member from Apidae.The prize is February ribbonbag from Apidae - Sykompaniet and will be sent to the winner (one winner) in the middle of February.Last date for this challenge is sunday january 27th. The winner will be presented here in the blog sunday february 4th.One card per contester and you can upload your card in Cards in Focus gallery under "Månadsutmaning" > "Januari - Apidae".

***

Här är två av bidragen:

1. Twister

Jag fick några helt underbara band i orange(+1 svart som jag ej använde denna gången ) . Jag funderade lite hur jag skulle använda banden och det blev 3 olika lösningar. som en del av blomman, dekoration på kanten och som en linje. Jag använde mig endast av enfärgat papper med stämplat tack på och cardstock... sen en blomma och lite brads.



2. Pixelit

Jag försökte ha med så mycket utav banden som möjligt. Jag är egentligen alldeles för dålig på att använda band,men jag har gjort mitt yttersta. Jag har gjort hål på en tag och satt band som en rosett där- Det står topp tiosaker när man fyller år på tagen. Sen är det band bakom motivstämpeln och framför(där ugglan sitter). Samt att jag gjort som en medalj där det står grattis på födelsedagen. Sen har jag använt hålen på albumbladen jag stämplar på,och knytit fast banden. Helt suveränt roligt var det iallafall.



Övriga bidrag hittar du här och här.

Inga kommentarer: