KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


onsdag 2 januari 2008

Emelie / fruSolli

Nu har turen kommit till de av oss som varit med ett tag designteamet och först ut är Emelie/fruSolli.
***
It is time to present the Emelie/fruSolli. She has been a member of the team for some time now.
----------
Emelie/fruSolli

Hej Emelie Solli heter jag, kallar mig antingen fruSolli eller Emelie på andra forum. kortmakeri har jag nog pysslat med ca 3år, scrapbooking började jag med lite senare. det är fortfarande kortmakeriet som lockar mig mest. för mig är det distessmålande som är roligast, och ja att montera nya stämplar då.

jag är 22år och gift med "danne" sedan 1½år, vi bor i ett litet hus i sundsvall och jag har börjat fundera på att utöka vår familj med en katt. jodå jag som aldrig varit en kattmänniskoa (som jag trodde) föll som en fura när vi var kattvakt för ett tag sedan. nu återstår processen med att övertyga maken om att det är en bra ide också.

för övrigt är jag sjukskriven efter en del traumatiska upplevelser då jag växte upp. men jag är på bättringsvägen och är just nu på en dagverksamhet som går ut på att vi trycker på tyg och säljer lite produkter lokalt. utmärkt tillfälle att "lura" in dessa människor i stämpelträsket! ;) har börjat leda en studiecirkel där i kortmakeri. är också hjälptränare för en barngrupp på den lokala judoklubben. det är så kul att jag har funderat på om jag skall jobba med barn, jag vet inte som vad än.

"min stil" är gulligt, rosa, dekorerat, spets... ja men jag satsar på att inte alla kort ska se ut så och jag försöker att prova helt andra paletter. så egentligen tycker inte jag att alla kort bli sådär super gulliga som jag älskar för det är mer utmanade att göra annat också! =) mitt mål som kortmakare är at kunna vara mångsidig och kunna skapa på "ackord". jag har dyslexi, vilket syns! det är något jag förlikar mig med, och stavfelen är en del av den handskrivna texten på mina kort. för det går ju ändå inte att "bota" dyslexin. ;)





Hi, i am Emelie Solli on other Swedish forums and messigeboards i call myself eather Emelie or "fruSolli" (with mean MissSolli) as i had to make a new nickname after our wedding 1 ½ yar ago. i live in a medium size town in middle of sweden in a small house whit my husband "Danne". i am thinking about adding a cat to our home, but are right now in the process to convice Danne that the idea is brilliant. cardmaking has bean my primary hobby sens i discovered it 3 yars ago. ones in a while i make some scrapped layouts and other crafts.

i am currently not doing much work vice, i have started some rehabilitation from a depression.the rehabilitation place is a socially cooperative community where we are make handmade screanprints in fabrics. it's a good start for me to prepare for some real work later. and it is also a good opportunity to get thous guys interested in ruberstamping and card making.
i am also a sidekick trainer at our local judoclub! it's a group off cute kids whit different difficultys who need less children around them and more grownups. it's very fun and giving so i have started to thing about the possibility to work whit that later on, children whit specially needs that is. essentially autistic children would be fun i think.

"my style" when it come cardmaking, is cute, lace, pink and a huge amount of decorations. but i am trying to use other palettes and styles. so looking back at my projects i don't think thy are all so super-cute. it is my goal as a crafter to be wideand to be able to make craft that i am happy about in any mood.

you might have noticed, i have dyslexia. with mean that i constantly make spelling errors. so after i got the diagnosis it's something i tries accept, therefor i am happy to announce that on my prodjects some there will be some misspelled words.

Inga kommentarer: