KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


lördag 29 december 2007

Ingela / Twister

Jag vill passa på att påminna om att vi har en pågående månadsutmaning som sponsras av Helena på Landstoken. Du har chans att vinna tre finfina stämplar från hennes stämpelkollektion. Månadsutmaningen avslutas den 30/12. Läs mer om tävlingen här.

Idag ska jag presentera Ingela/Twister och hennes fyra bidrag till vår DT-tävling. Det är den sista presentationen för det här året. Jag kommer tillbaka på tisdag 1 januari.
***
I like to remind you of our Challenge of the Month tha is sponsored by Helena at Landstoken. Read more about the challenge here.

Today I shall present Ingela/Twister and her four contributions to our DT-challenge. This presentation will be the last for this year. I´ll be back on Thuesday january 1st.

-----------
Ingela/Twister

Hej jag heter ingela olofsson är 42år mamma till 2 underbara pojkar 11 och 21 år! Jag är ensamstående och min huvudsyssla är att ta hand om min son på 11 år som har en allvarlig muskelsjukdom. Den stora pojken är utflugen, men bor på nära håll och han är ett underbart stöd när jag behöver lite luft under vingarna... han ställer upp på sin lillebror och sin mamma ! Jag är stolt över båda mina pojkar!

Jag tycker det ska bli så kul att få vara en del av detta DT! Hoppas att jag ska kunna ge andra inspiration och skaparlust med det jag gör. Jag har scrappat i ca 2 år men började med LOs för att dokumentera och göra mina fotoalbum lite mer personliga. Sen började jag att göra Kort och fastnade där (även om jag fortfarande gör LOs) Älskar verkligen att scrappa! Min stil är nog lite blandad, jag gör det som faller mig in för tillfället och dekorerar med allt möjligt. Jag gillar att använda stämlar som jag målar med distresser, men oxå att göra kort utan stämlar. Jag har en blogg som jag försöker att uppdatera så mycket som möjligt (ska bli bättre på det). http://ingelasscrapbooking.blogspot.com/ .

Är medlem på en del forum men tycker att de flesta är stora och jag hinner inte sitta framför datorn och surfa så mycket för då hinner jag ju inte scrappa!
***
Hi! My name is Ingela Olofsson and I am 42 years old mother of 2 wonderful boys 11 and 22 years old. I am a single mum and the most of my time i spend helping my 11 years old son, because his got an serious muscle dices. My oldest son is now living on his own but close to us, He is a big help and support when i need to get a little air under my wings.. Hi is always there for his little brother, and his mother! I am very proud of my boys!

I think its going to be so fun to be a part of this DT-team! I hope I will give some inspiration and some craft joy with my crafts! I started with scrap booking 2 years ago to make my albums more decorative and ad more documentation! Then i started to make cards to and got stuck with that! ) I still making scrap booking albums to) I love to scrap! I don´t think i have a specific stile, I just do whats coming up in my mind for the moment, and decorating with all kind of things. I like stamps and painting with distress! But i also like to do cards with no stamps! I also have a blog http://ingelasscrapbooking.blogspot.com/ (I will try to get better on updating it!)

I am a member in a few forums but many is to big and I don´t like spending to much time on surfing I will sit down and do some craft work instead!
----------
Kort 1: CardJacked

Gillade enkelheten i kortet , så jag tog helt enkelt och delade pappret i lika stora bitar. Sen ett QK hjärta med en liten kram text. Lite blommor med brads och sen lite ritad söm med blommor i.



Card 1: CardJacked

I liked the simpllicity in the card so i cut the paper i equal sizes. After that QK heart with a little "Hug" text. Some flowers with brads and then a I draw a seam with flowers in.
***
Kort 2: Skiss

Tog en hängla stämpel och satte band runt med stora brads. Tyckte pappret passade till skissen med ränderna … Sen igen några QK hjärtan….



Card 2: Sketch

I took a stamp and placed a ribbon around with big brads. I thought the paper suited the sjetch with stripes... And then some more QK hearts...
***
Kort 3: Färgerna Rött, Grönt och Vitt som inte fick vara ett julkort

Detta kort gjorde jag till min syster och min svåger på deras 1 åriga bröllopsdag! Texten är från min dator där den själv väljer olika ord beroende på vilket namn man väljer.. tyckte det blev så härligt och passande just till detta kortet. Använde ett härligt rospapper, Lite brads och klippte ut stämpeln som ett hjärta (sitter på distanskuddar) . QK ettiketter, en härlig gnuggis i ena hörnet, lite band och siffror mm är gnuggisar + klistermärken…



Card 3: Colours Red, Green and White, but not a X-mascard

This card was made for my sister and her husband for their 1st anual weddingday. The text is made by my computer with a font that picks out different words depending on what name you select. I thought It was a nice thing and fitting for this card. I used a wonderful pink paper, some brads and cut out the motif as a heart (placed on 3D-cushions). QK-etiquettes, some ribbons etc.
***
Kort 4: Ett kort utan stämpel (motiv och text)

Jag har använt mig av dessa härliga döskallepapper och en tag jag klippt ut själv, ett QK hjärta, röda hjärtbrads, små svarta (plast/glas) blommor (syns knappt ibild). Ritade sömmar. Ett härligt födelsedagskort till en tuff tjej tror jag det passar bäst!



Card 4: A card without any stamps (motif and sentiments)

I have used this wonderful skullpaper, a QK heart, red heartbrads, small black flower (hard to se here). Draw some seam. A nice birthdaycard for a tuff little girl.

Inga kommentarer: