KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


måndag 10 mars 2008

CardJacked v.11

Idag är det bloggens DT-mamma Maria/Tootsie som har valt kortmakare/kort till veckans CardJacked och det med motiveringen:

Jag vet att det finns män som håller på med denna hobby, men de är lite svåra att hitta så när man väl gör det och dessutom möts av helt fantastiska kort, alstade saker och LOs blir man bara så begaistrad! Därför tycker jag att vi ska CardJacka...

***
This weeks CardJacked is choosen by this blogs DT-mum Maria/Tootsie with the motivation:

I know there is men who scrap, but they are a little hard to find so when you finally do and on top of that found incredible cardsm altred things and LayOuts, you get amazed! Therefore I think we shall CardJack...
***
...

...

Fabrizio from the U.K!!!

Congratulations! And here is one of his lovely cards



The Team:

1. Tootsie

En enkel version av Fab´s underbara kort. Eftersom jag inte hittade någon text jag var riktigt nöjd med så valde jag att inte ta med det.
***
A simple version of Fab´s lovely card. I didn´t find a sentiment I liked so I skipped that part.



2. Nita

Jag började med att rita en mall till lejonets man och överförde den på orangefärgad dubbelvikt bazzill och klippte ut och sen tog jag svart stickles o markerade runt lejonmanen. Jag ritade lejonets ansikte på fri hand på vanligt papper och klippte ut, färglade med mina promarkerpennor. Satte några blommor i manen och avslutade med lite liquid pearl på nos och på tänderna. Originalkortet är helt underbart och jättekul att det finns män som håller på med denna underbara hobby;-)
***
Nita is our shape-card expert. Cool card, right? *lol*



3. Lilla Anna

Jag använde också ett stämpelmotiv med ett lejon och liftade upplägget till viss del. Det röda pappret med blommorna målade jag på med vit akrylfärg för att få en lite mildare ton på.
***
Fell for the Lion and some of the layout of Fab´s card.



4. NetteR

Även jag fastnade för lejonet. Gillade ordvitsen mycket så jag använde mig av en text-stämpel med texten:
"Don´t sweat the petty things... and don´t pet the sweaty things!"
Även lager-på-lager av papper blav min inspiration.
***
Fell for the Lion aswell and for the fun sentiment.



5. Twister

Jag inspirerades av lager på lager och det glada färgerna.. jag vände upp och ner på skissen...
***
Turned the card around. Got inspired by the layer on layer and the happy colours.



6. Pingvinmamman

Jag tyckte kortet var underbart! Kommer jacka det fler gånger. Först ville jag göra en exakt likadan modell men så blev det inte riktigt. Pappren fick sitt eget liv till detta baby-kort.
***
Loved the card! Wanted to CASE it but the card got a life of its own and became this baby-card.



7. DesignAnnique

Jag tyckte mycket om orginalkortet, det är lite av den stil som jag själv gör ibland så det kändes ganska lätt att "jacka" det här kortet. Jag gjorde dock ett påskkort i stället. Upplägget är mycket likt orginalet, även en lite rolig text kom med, däremot lyckades jag inte få dit rosetten :-)
***
Loved the card. Made a Easter-card. Very much CASEd exept for the bow.



----------
Som vanligt, KOSA (kopier och stjäl allt) eller bli inspirerad av den minsta lilla dekoration, ditt val. Vilket format och storlek som helst och när du vill. Inget sista datum.Ditt/dina kort laddar du upp i vårt galleri.
***
As usual, CASE (copy abd steel everything) or be inspired by the smallest decoration, your choice. Any shape and size at anytime you like, no last date. You upload your card/cards in our gallery.

2 kommentarer:

Fab sa...

I couldn't help but Skicka en kommentar ....a big thank you (Tak so mucke ! ) I feel really honoured to have been cardjacked ! Please let me know if I need to do something on my blog in return! Again thank you ! Och Jätte Bra, girls !

Jo sa...

fantastic cards by the DT :)

jo xx