KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


fredag 7 mars 2008

Färgutmaning v.10

Så var det dags för en färgutmaning igen och idag är det Annica/DesignAnnique som utmanar oss att gör kort i färgerna Orange och Lila. Häftig kombo, inte sant? *ler*

Som vanligt gäller valfri storlek, valfritt antal kort, valfri form och du laddar upp i vårt galleri.

***
Colour challenge by Annica/DesignAnnique: Make a card in any form and size in the colours Orange and Lilac/Violet. As usual you upload yor card/cards in our gallery.
***
Teamets alster:

1. DesignAnnique

Orange och lila känns som de mustigare av påskfärgerna och därför gjorde jag ett färgstarkt påskkort. Flickan är färglagd med MCP-teknik, kortet är sedan dekorerat med band, blommor, en knappbrad och ursöta fjärilar i filt. Texten har jag skurit ut med en digital skärmaskin för att kunna få bokstäverna precis som jag ville.



2. Nita

Jag ville göra en annan form på mitt kort så jag använde min shapecutter plus och gjorde ett ovalt kort i orange och knöt ett lila sidenband på kortryggen. Satte på lila blommor och duttade dit orange stickles i mitten på dem och sen gjorde jag snurklor/doodling med lila stickles och avslutade med lila stickles runt hela kortkanten. Blev lite vårigt tycker jag;-)



3. NetteR

Härliga färger att arbeta med. Skar bakgrundspapperet lite osymentriskt för att få lite busigare kort. Använt mig av stickers istället för stämpel. Streckat och målat med lila penna runt och som text.



4. Twister

Gillade faktiskt färgkombinationen lila och orange... det blev ett lite enklare kort utan så mycket dekor.. tyckte att den lite tuffare texten "you Rock" bröt lite mot det gulliga...



5. Tootsie

Jag har ingen aning om hur jag tänkte när jag gjorde detta kortet *ler*, den bara blev till. Har inte så mycket i den kombon hemma så det gör att jag faktiskt är lite nöjd över att jag fick ihop ett kort *ler*.






Inga kommentarer: