KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


onsdag 21 maj 2008

Onsdag v.21 - Bubbelplast

*** English version at the bottom of this publication! ***

Här kommer onsdagens utmaning.

Vi vill att du på något sätt, någonstans på kortet stämplar med hjälp av bubbelplast! Låter väl skoj?
Som vanligt laddar du upp ditt/dina bidrag i vårt galleri.

Här kommer teamets inspirationsalster:

1. Marja

På det här kortet använde jag mig av bubbelplasten till att stämpla det blå vattnet och till att göra en våg av själva plasten. Plasten har jag målat lite med vit dabber. Filurstämpeln är målad med Promarker, Fonten är det nya QK Chopstick. Papprena är vanliga CS från Bazill och det mönstrade pappret är från Junkitz, Boy Collectionz. Solen är 3 st utstansade retroblommor med lite Stickles. Jag har valt att hålla mej till de marina färgerna vitt blått och rött, som känns fräscht.



2. Nita

Jag färgade in bubbelplast med olika färger för att göra det lite färgglatt och stämplade med och ett mönstrat papper som passade rätt bra till. Färglade stämpelmotivet med promarkers och avslutade med lite stickles-prickar och en blomma. Texten är vita stickers.



3. Pixelit

Här försökte och försökte jag länge,men tyckte det var svårt att få till färgen från en dabbers på bubbelplast....till slut blev det lite färg iallafall. På sidan är det en tag i tyg med texten Fabulous och sen är det qk grass med Doodlebug blommor samt paljetter i form av blommor.





4. Sayurii

Jag har stämplat med grön bubbelplast i form av ett hjärta som bakgrund på detta kort. Sedan stansade jag ut "Mors Dag" med Quickutz alfabete Snow Day, samt hade på lila stickles och 3dlack. Fjärilen kommer från Stämpelboden och har färglagts med Pro Marker-pennor. Den har även fått detaljer ifyllda med stickles. Jag limmade bara fast fjärilen i mitten, så vingarna kan fladdra om man så vill. Scallopedcirkeln som fjärilen sitter på kommer från en quickutz-die.



***
(in english)

Todays challenge is to stamp with bubbleplastic - the kind that usually comes wrap arround glasbottles etc to protect it from getting broken. Anywhere on the card, in anyway you like.
As usal you upload your card/cards in our gallery.

Inga kommentarer: