KiF Nyheter

Under våren 2010 valde KiF-mammorna Maria/Tootsie och Annica/DesignAnnique att det var dags att lägga ner Kort i Fokus. Under juli månad 2010 avslutar vi KiF-bloggen (och forumet) genom att låta designteamet visa sina 10 bästa alster från sin tid som dt för Kif.

/KiF-mammorna


fredag 9 maj 2008

V 19 Fredag - skiss med tema konfirmation

*** English version at the bottom of this publication! ***

Äntligen fredag - och det firar vi med en skiss! Gör din tolkning med tema konfirmation (eller motsvarande från annan religion alternativt borgelig konfirmation) och visa ditt kort för oss på Kort i Fokus!



Och så teamets alster:

1. Kada

Det var SVÅRT att göra kort till en icke-befintlig konfirmand tyckte jag. Men när jag hittade den här stämpeln släpptes fantasin loss, blev en lite "tuffare" variant av kort...



2. Pingvinmamman

Har gått tillbaka till grunderna och gjort ett kort i 10x15. Istället för stämplat motiv har jag gjort en bibel med hjälp av dekorgummi. Jag har inspirerats lite av mitt egte konfirmationsminne - såna man bytte hit och dit - och använt mycket guld till det vita.



3. Astra

Har gjort ett rosa konfirmationskort där jag har använt mig av Magnolias kyrka, Paper Frills som jag trätt med band, lite blommor och QKs blad, tagsen är även från QKs och banden som dom hänger i är tunt garn som jag tvinnat. Texten "På Konfirmationsdagen är utskriven från datorn då jag ej hade ngn lämplig textstämpel.



4. Babbalalla

Jag har valt att göra ett kort som går i korset och trons tecken, vilket en konfirmation kan innebära...
På pappret längst bak kan man skymta ett kors. Med hjälp av två stjärnformade brads har jag satt fast "piprensarbandet" med de små metallkorsen. Stämpeln är färglagd med ProMarkers och texten är: You are in my prayers, vilket skulle kunna översättas: Du finns i mina tankar/böner. Amen! ;)




5. Fialisan

Jag valde att gå på lite dovare toner, jag har torrembossat cardstocken bakom boken med en cuttlebug-embossdie. Texten är stämplad. Sedan lite blommor för att få lite gladare toner med smile



6. Twister

Stämplen målad med distresser. Texten är utskriven från datorn, lite sömmar och chalkade kanter på pappret. Jag gillade skissen som är mycket användbar.



Hur inspireras DU att den här skissen? Ladda upp ditt kort i vårt galleri i mappen för denna utmaning. Ange 'V 19 skiss 2008' som kod. Skriv gärna hur du inspirerats också!

***
(in english)

The Friday challenge this week is a sketch. The theme of the card should be confirmation (the ritual in an Christian church where you confirm the baptising) or equal from another religion. Show us your card by uploading it in our gallery in the map using the code "V 19 Sketch challenge" in the description. Please tell us what inspired you too!

Inga kommentarer: